Hej SATS! Varför får jag inte boxas hos er?

Hej SATS! Varför får jag inte boxas hos er?


Bild: SATS

Igår drog Carin med mig till SATS Medborgarplatsen för mitt första Box-pass på ca 10 år. Mitt andra någonsin. Jag var helt övertygad om att jag skulle dö. Alltså, lägga mig ner och bara tuppa av. Och ja, det var nära några gånger, box är sjukt jobbigt.  Men – inte nog med att jag klarade av passet – jag hade skitkul!

Jag har inte varit medlem på SATS på ca 5 år och har på senare år mest tränat på egen hand. Jag som är van att mest träna själv, och för det mesta föredrar det, hade verkligen superkul när jag hade Carin att skoja och gapa med. Det kändes som att det bara var hon, jag och instruktören där, jag glömde helt bort alla andra och fokuserade bara på oss och att ta ut mig så mycket jag kunde. Hon peppade och skrek på mig så jag hade inte en chans att fuska eller smygvila.

Efter passet pratade vi lite teknik med instruktören och sedan måste vi ha fått någon slags överdos av adrenalin (eller knäpp) för då gick vi och ställde oss på löpbandet och sprang intervaller i 10 minuter. Japp. Jag blev lika förvånad som ni. Och sedan följde en kväll av ren eufori. Endorfinerna hade verkligen ravedisco inuti mig igår kväll.

Nu till mitt problem. Av någon oförklarlig anledning erbjuder inte SATS klippkort. Alltså, t.ex. att man kan köpa ett kort på 10 gånger och gå när man vill. Istället måste jag binda upp mig på ett år och betala minst dryga 500 kr i månaden för detta. Detta känns helt absurt då jag bara vill gå på detta boxpasset en gång i veckan, resten av tiden springer jag eller tränar på annat håll. Då erbjuds även alternativet att betala 150 kr/pass, något som alltså skulle bli dyrare än att betala månadskostnaden.

Jag skulle vilja veta varför SATS inte erbjuder någon sådan här lösning? För i det här fallet betyder detta att de kommer förlora mig som kund, istället för att håva in lite pengar för just boxpassen, samt ha en nöjd kund på köpet.

3 svar

  1. Trist inställning och dålig service gentemot kund kan jag tycka. En så stor kedja som SATS borde vara såväl mån om sina kunder som villiga att erbjuda vad som passar deras kundkrets
    / potentiella kunder bäst. Gör om, gör rätt!

  2. Ett mycket underligt sätt att välja att bemöta sina kunder på i dagens tjänstesamhälle. Så vitt jag vet torde efterfrågan styra deras utbud av tjänster. Och som kund kan man lika gärna gå vidare till nästa gym om man inte är nöjd med utbudet. De borde måna mer om de kunder de faktiskt har.

  3. Jag vet inte om jag kan ge ett helt försvarbart svar, men jag kan svara utifrån det vi blev matade med under de år jag jobbade för en stor gymkedja i London (dåvarande största kedjan där).

    Gymmen tjänar inget på klippkort/lösa biljetter. Det är väl där skon klämmer. Däremot när folk tecknar årskort så tjänar de massor, rent krasst mest på dem som sedan inte använder gymmet utan bara betalar en massa utan att slita på utrustningen. Typ. Sedan brukar de också vilja kunna använda det som ett säljargument – ”bli medlem hos oss – här är det bara medlemmar = bättre åtkomst till pass, mindre stök i omklädningsrum, ett mer pålitligt klientel” (vilket ju inte nödvändigtvis är sant, men det är så de brukar sälja in det)

    Jag tycker också att det är dumt, för jag skulle också kunna tänka mig att köpa mig ett klippkort, men de vet att de inte behöver sälja sånt för att tjäna bra med pengar, så då skiter man i det för att slippa meradministrationen. Typ så.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Att ta semester som egenföretagare

I år hade jag sagt till mig själv, det här är året du tar semester på riktigt. Sätter autosvar på mailen och checkar ut –

105. Om att lyckas online med en liten publik med Lilly Norfeldt

I avsnitt 105 träffar jag Lilly Norfeldt som driver Sveriges största hundträningsblogg under titeln ”Hundtränar-Lilly” med målet att sprida kunskap inom ämnet hund och inspirera till enkel hundträning.Lilly är utbildad hundinstruktör och h…

136. Att välja rätt kanaler med Vivi Wallin

Vivi Wallin är programledaren som blev influencer. Nu gästar hon äntligen podden och berättar hur hon skapade sina två stora konton; Fixa själv och Mammasanningar.