Reklam för Influencers of Sweden och Stora Influencerpriset
Imorse gick pressmeddelandet ut om att vi i höst kommer dela ut den första upplagan av Stora Influencerpriset! Båda de största branschtidningarna, Dagens Media och Resumé, plockade upp nyheten och nomineringarna har rasat in idag, vi har redan fått in över 200 nomineringar! Så jädra kul!
Det var väl kanske ett halvår sedan jag började fundera på att vi borde instifta ett pris. Ett pris som inkluderade alla influencers oavsett nätverk och kanaler och som liksom fick med alla ”klickar” som flyter omkring där ute. Och om vi tittar på nomineringarna som kommit in bara idag så är det allt från jättar som Isabella Löwengrip, Random Making Movies och Flora Wiström till mer nischade aktörer som Teknifik och Bossbloggen. Så sjukt roligt att det är så brett både i storlek och i ”hörn av internet”!! Det var verkligen det som var min vision.
Och när jag träffade Amy och Jen från Hoodzpah Design på Internet i Fokus i Malmö i våras så kände jag direkt att de skulle få sätta den grafiska profilen på galan. Visst blev det fint?!!
Nomineringarna kommer vara öppna under sommaren och sedan kommer juryarbetet att sätta igång. Galan går av stapeln den 13 oktober!
Vill du nominera dina favoriter? Då är det bara att klicketiklicka dig vidare här!
4 svar
Whaaaa!!! Gud vad kul!!
Jaaaaa!
Så himla roligt och inspirerande! Av ren nyfikenhet: hur kommer det sig att en jury utser vinnarna, och inte allmänheten i en omröstning? Allt gott!
Därför att vi också vill uppmärksamma mindre influencers som kanske inte har den största följarskaran men skapar minst lika bra innehåll och bra business. Vi kommer dock ha ett publikpris – årets influencer! 🙂