Dammiga nyhetsbrev? Nejnej – därför blir jag med mailinglista!

Dammiga nyhetsbrev? Nejnej – därför blir jag med mailinglista!

Nyhetsbrev. Det låter ju så dammigt 90-taligt. Och säljigt. Och spammigt.

Samtidigt så älskar jag mail. Och de som gör nyhetsbrev bra älskar jag mest av alla.

Men vadan detta pladder om nyhetsbrev? Denna relik som bara innehåller clickbait, rabattkoder och ”skynda skynda”-erbjudanden?

Därför att jag har blivit med maillista (jag vägrar använda ordet nyhetsbrev när jag hänvisar till min egen maillista. Dels pga så dammigt och dels pga det jag kommer skicka ut kan nog sällan kvalificera som nyheter.).

Jag har hållit emot länge, tänkt att jag har ju redan för många kanaler att både synas i och skapa innehåll för, men jag kan inte blunda för att mailen är en av de mest pålitliga kanaler som kommer överleva alla sociala medier. Det är en direktlänk till dig som läser och den relationen man får när man släpps in i någons mailkorg, den är nog den finaste av alla.

Foto: Rania Rönntoft

Sociala medier går och går. Mailen består.

Instagram visar inte dina inlägg för dina följare. Facebook vill ha betalt för varenda like. När algoritmerna sviker oss eller när du inte orkar eller glömmer att kika in på bloggen, då står mailen stadigt kvar. Alla har mail. Alla kollar sin mail. Att mailen lett kommunikationsligan de senaste 10 åren ser jag ingen risk för förändring på.

När jag skickar ett mail så vet jag att du kommer få det. Om du väljer att läsa det är så klart inte en självklarhet men det är ändå så nära vi kommer varandra på nätet. Och jag gillar tanken av att skriva till dig som verkligen gillar mig, som hejar på mig och står mig närmast. Och dig som jag faktiskt kan hjälpa.

För det är ju faktiskt en stor del av den här mailinglistagrejen. Jag vill hjälpa andra entreprenörer att våga satsa och göra det på ett sätt som funkar. Oavsett om du kallar dig för ”influencer”, ”egen företagare” eller ”kreatör” (eller något annat), jag vet att jag sitter på information som kan hjälpa dig att kliva upp en nivå (eller fem).

Vad kommer du få?

Jag ser den här mailinglistan lite som min egen klubb. Ett gäng driftiga personer som vill ta del av min kunskap och få inspiration från andra som vågat satsa på det här företageriet. Den här drömmen som bara puttrar där inne och vill ut.

Jag hoppas du vill vara med. Och tycker du bara jag tramsar så kan du när som helst stoppa din prenumeration. Det är gratis och frivilligt för jag vill ju bara hänga med dig om du vill hänga med mig.




6 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Skicka mig listan!

10 anledningar att jobba med influencers

Jag får ofta frågan ”vad är grejen med influencers”, en fråga som både företag som vill jobba med influencers – men även influencers som vill

Tre nya TV-serier jag testat

Jag har spanat in lite nya TV-serier som har haft premiär i USA nu på senaste. Tänkte du kanske ville höra vad jag tyckte om