Ange koden ”KALAS” för att få utbildningen 1000 kronor billigare!
TIDKODER FÖR REPRISEN:
00:02:30 – TRENDSPANING: Vad krävs för att lyckas med sin onlinebusiness och sitt personliga varumärke 2024? (Med Linda Hörnfeldt)
00:45:00 – Inget serveras på silverfat – men med rätt inställning kan du äta med guldsked (Med Joanna Österlind)
01:45:55 – Få kontroll över contentstressen! (Med Linda Hörnfeldt och Alexandra Wiseman)
02:45:48 – Utbränd och uppsagd – 10 år senare är jag här! 🥳 (Med Linda Hörnfeldt)
03:47:00 – Success stories – hör från tidigare SBL-elever om deras businessresor (Med Linda Hörnfeldt, Lilly Norfeldt, Malin Edman och Malin Damgren)
04:41:38 – Nästa steg – nå ut mer och sälj till fler
Trendspaning och mindsetcheck – med Linda Hörnfeldt
Linda Hörnfeldt kickar igång dagen med en trendspaning! Hur ser trenderna ut när det kommer till marknadsföring i sociala medier och hur arbetar du som soloföretagare smartast med sociala medier 2024 för att nå ut till din publik – och tjänar mer pengar?
Och så hurrar vi för Social Brand Lab fyller fem år!
Så gick jag från osäker ”duktig flicka” till självsäker och lugn soloföretagare – med Joanna Österlind
Idag driver jag mitt företag från gården vi bor på med ett schema som passar familjen och där sinnesron, drivet och nyfikenheten får blomstra. Men så har det inte alltid varit.
Det började tidigt, känslan av att behöva vara perfekt och oklanderlig.
Som barn till en missbrukande förälder ställdes allt på helspänn för att livet skulle flyta på. Att jag under mitt yrkesliv fått höra att jag är en ”hoppjärka” för att jag velat lära mig många saker och alltid varit nyfiken på att utvecklas ställde till det en hel del mentalt. För den ”duktiga flickan” var det en mardröm, att aldrig känna att man passade in och att jag aldrig blev BÄST på något. Det är ju ingen i början… jag önskar att jag kunnat säga så många saker till mitt 20-åriga jag.
I det redan snurriga livet mistes en kärlek på ett av livets mest orättvisa sätt, men kampen till att komma till ro hade här någonstans en början.
Mycket ska man vara med om i livet, och skit kastas på en från alla möjliga håll. Att lära sig hantera det och sitta lugnt i sig själv har för mig varit nyckeln till framgång.
Livsstilsföretagaren Joanna Österlind, tidigare känd som ”Odlingslugn”, driver en blomsterhandel hemma på gården utanför Tierp.
Joanna är inspiratör och florist och kommer prata om sin filosofi kring att driva företag med hållbart tänk, både gällande produkter och den personliga hälsan.
Så får du ditt innehåll att leva längre – en effektiv contentstrategi
Är du konstant stressad över allt content som ska ut i sociala medier? Känns det som att du inte har tid att driva din faktiska business på grund av allt content som ska pumpas ut på Instagram och Podd och YouTube (och tydligen ska man ha TikTok nu också!)?
För dig har Linda det här samtalet under dagen med Alexandra Wiseman! Snacket kommer centrera kring hur vi kan jobba smartare – inte hårdare – med content. Hur vi kan kombinera både återbruk av vårt existerande innehåll och kombinera det med boostande annonser. Och därmed få vårt innehåll att leva längre utan att det ska kosta oss varken vår mentala hälsa eller tömma plånboken.
Om att gå in i väggen och bli tvungen att hitta en ny väg – och hur den kan leda en tillbaka till sig själv! – med Linda Hörnfeldt
Står du vid ett mentalt vägskäl och funderar vilket håll du ska svänga åt härnäst?
För drygt 10 år sedan stod jag där, vid det där vägskälet. Jag hade just blivit uppsagd från min anställning, en anställning som jag precis kommit tillbaka till på heltid efter ett års sjukskrivning för utmattningsdepression. Lite förvirrad, lite snopen och – där och då – tvungen att bestämma vad jag skulle göra härnäst.
Det var en tuff period. Jag sökte några jobb, gick på några intervjuer men insåg rätt snabbt att en anställning inte skulle funka för mig. Idag vet jag att det var pga min då odiagnosticerade ADHD.
Så där och då, sommaren 2013, tog jag steget till att bli egenföretagare på heltid. Och hur läskigt det än var, och hur tufft det än varit tidvis, så har jag inte ångrat det en sekund.
Under den här sessionen delar jag med mig av min resa från utbränd och uppsagd till att driva en miljonbusiness som är helt platsoberoende – allt tack vare mitt personliga varumärke.
Med Lilly Norfeldt, Malin Edman, Malin Damberg och Linda Hörnfeldt
Linda Hörnfeldt modererar en panel med Social Brand Lab-alumner – både de som drivit en framgångsrik business i många år och de som precis kommit igång (men börjat i rätt ände och har en tydlig plan) – och därför vet exakt vad du går igenom just nu!
Hör deras historier och få deras bästa tips för hur du ska göra för att komma vidare med din egen business!
Med Linda Hörnfeldt
Efter en dag full av inspiration och framgångshistorier så undrar du så klart – hur ska DU göra för att komma dit?
I den här sammanfattningen av dagen ger jag dig en konkret karta med de steg du behöver ta för att nå ut i sociala medier, bygga relation till din publik OCH tjäna mer pengar i din business – både hållbart och ROLIGT!
Välkommen!
Program & talare uppdateras löpande
Linda Hörnfeldt är digital entreprenör, föreläsare och författare av boken ”Yrke: Influencer” (2018).
Linda är också grundare av den branschledande onlineutbildningen Social Brand Lab där hon utbildar soloföretagare och kreatörer hur man bäst använder sitt personliga varumärke för att bygga business med hjälp av sociala medier.
Sessioner: 10.00 – Vad krävs för att lyckas med sin onlinebusiness och sitt personliga varumärke 2024?, 12.45 – Utbränd och uppsagd – 10 år senare är jag här! 🥳, 14.30 – Nästa steg – nå ut mer och sälj till fler
Livsstilsföretagaren Joanna Österlind, tidigare känd som ”Odlingslugn”, driver en blomsterhandel hemma på gården utanför Tierp.
Joanna är inspiratör och florist och kommer prata om sin filosofi kring att driva företag med hållbart tänk, både gällande produkter och den personliga hälsan.
Session: 10.45 – Inget serveras på silverfat – men med rätt inställning kan du äta med guldsked
Alexandra Wiseman startade sitt första bolag som 19-åring och har sedan dess jobbat i drygt 12 år med olika former av försäljning och marknadsföring på bolag som Klarna, Funnel.io och Nordea.
Idag är hon medgrundare till det inkluderande badklädesmärket ASYOAR och driver sin egna konsultverksamhet där hon coachar andra entreprenörer och e-handlare till att öka sin försäljning och lyckas med sin annonsering.
Elevpanel
Lilly Norfeldt är hundinstruktör och hundbeteendeutredare och hon har, sedan hon gick med i Social Brand Lab 2019, byggt en ledande onlinebusiness inom hundbranschen baserad på onlinekurser.
Detta har gett henne friheten att hennes företag anpassar sig efter henne – inte tvärtom.
“Det var länge sedan jag kände att jag behövde jaga en kund, de kommer till mig – och det är styrkan med ett starkt personligt varumärke!”
Session: 13.45 – Success stories – hör från tidigare SBL-elever om deras businessresor
Malin Edman är Shaman och Vägvisare samt utbildad yogalärare. Hon erbjuder en alternativ och personlig livsåskådning till sina klienter som hon grundar i upplevd och studerad kunskap med vetenskaplig grund och historia, och kunskap som har sin grund i erfarenhet och sägen.
Sedan hon gick med i Social Brand Lab 2023 har hon börjat ta sig själv, sin kunskap och vad hon har att erbjuda på allvar och faktiskt börjat tjäna pengar i sitt företag!
“Min publik växer och jag når dem jag vill nå. Och framförallt; jag fortsätter att våga testa olika saker och förändra när något inte funkar.”
Session: 13.45 – Success stories – hör från tidigare SBL-elever om deras businessresor
Malin Damgren är hundpsykolog, hundfrisör och berikningskonsult i sitt företag Hundo där hon arbetar med mottot “Hundens känsla först”.
Malin delar med sig av hur hennes resa med sitt personliga varumärke förändrat hennes sätt att se på sig själv, sin marknadsföring och sin business!
”SBL har gett mig ett nytt lugn och en nyfunnen trygghet i mitt företagande. Jag har både lärt mig hur jag rent praktiskt ska ta mig framåt, men utbildningen har också lett till att jag tagit mig tiden att både tänka och framförallt KÄNNA efter vem jag är och vad jag vill med mitt företag – något jag tror är helt avgörande för att kunna driva företag och samtidigt må bra på lång sikt!”
Session: 13.45 – Success stories – hör från tidigare SBL-elever om deras businessresor
© La Linda AB 2024