Köp- & Användningsvillkor

Vänligen läs igenom dessa villkor innan ditt köp.
Vid köp försäkrar du att du läst och accepterat nedan:

Uppdaterad 240211.


 

Varumärket La Linda med tillhörande webbplatser, program, utbildningar, medlemskap, produkter och tjänster ägs och drivs av La Linda AB, ett svensk aktiebolag med registrerad adress Storgatan 19B, 89134 Örnsköldsvik. Organisationsnummer: 559316-7942 och mail: support@lindahornfeldt.se.

Begreppet ”La Linda”, ”Social Brand Lab”, ”Brand+Biz Club”, ”oss” eller ”vi” eller motsvarande avser La Linda AB. Termen ”du”, ”dina” eller motsvarande hänvisar till användaren/kunden av våra tjänster. Vi benämner samtliga utbildningar, produkter, livesändningar, coachningar, tjänster och erbjudanden som ”tjänsten”.

Dessa Köp- och Användningsvillkor anger hur du får använda tjänsten. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa köp- och användningsvillkor och reserverar oss för felskrivningar och kontinuerliga uppdateringar.

Genom att klicka på ”Köp nu”, ”Köp”, ”Betala” eller motsvarande fras på köpknappen alternativt ange din betalkortsnummer samtycker du till att få tillgång till våra tjänster, godkänner du Köp- och Användningsvillkoren samt integritetspolicyn och är juridiskt bunden av dem, oavsett om du har läst dem eller inte, med förbehåll för villkoren som anges nedan. Om du inte accepterar någon del av dessa villkor ska du inte använda våra tjänster.

Om betalning

  • Alla priser är angivna i svenska kronor exklusive moms.
  • Priserna specificeras per produkt/tjänst/deltagare. Betalning sker via Stripe, Klarna eller mot faktura.
  • Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar. Priset garanteras i samband med bokningsavgiften/betalningen mottagits.
  • Vi reserverar oss också mot felskrivningar på hemsidan/sociala medier och andra kanaler.

Om Klarna
Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. De kan också erbjuda delbetalningar Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Om Stripe
En av våra högsta prioriteringar är att skydda din ekonomiska och personliga information. Det är därför vi samarbetar med betalleverantören Stripe om automatiskt krypterar all känslig information om din betalning som skickas mellan din dator och deras servrar. Vill du veta mer läs på deras hemsida.

Om faktura
Faktura erbjuds till företag mot en fakturaavgift om 200 kr. Betalningsvillkor 10 dagar. Vid obetald faktura går den vidare till Inkasso. Du får tillgång till köpt tjänst/produkt efter betalningen är oss tillhanda.

Ångerrätt/Ångerfrist

Som företagare gäller inte Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler d.v.s. du har ingen ångerrätt på våra tjänster och produkter.

Vid köp som privatperson gäller Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, och du har då 14 dagars ångerrätt från den dag du genomförde bokningen/köpet om tjänsten inte har påbörjats; dvs har du loggat in i kursportalen med de uppgifter (mail och lösenord) efter köpet gjorts och/eller deltagit vid livesända coachingsessioner har du avsagt dig ångerrätten. Om du inte har loggat in i kursportalen efter köpet har du möjlighet att ångra köpet inom tidsfristen 14 dagar som börjar gälla vid köpet = leveransen.

Uppfyller du kraven för ångerrätt enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler återbetalas ej bokningsavgifter som uppgår till cirka 5% av avgiften som ska återbetalas. Efter 14 dagar är bokningen/leveransen bindande och återbetalas ej.

Köp av tjänsten kan inte bytas mot andra tjänster eller produkter som vi erbjuder.

Så här ångrar du ditt köp

Vill du ångra ditt köp meddelar du detta via mail: support@lindahornfeldt.se och bifogar din orderbekräftelse så får du svar inom 48 timmar.

Ändring av priser och/eller villkor

Vi förbehåller sig rätten att ändra priser eller villkor för tjänsten, inklusive dessa användarvillkor (även under kampanjperiod) ifall detta är nödvändigt på grund av väsentliga förändringar i omständigheterna, förändringar i tjänstens produktions-, anskaffnings- eller övriga kostnader eller på grund av annat godtagbart skäl.

Ändrade villkor ska meddelas via mejl eller ett meddelande i tjänsten och kan även komma att publiceras på Tjänstens webbplats. Ändringen blir gällande för dig i samband med att du nästa gång loggar in på tjänsten.

Ändringar som är till uppenbar fördel för dig som användare behöver inte meddelas dig och kan börja gälla omedelbart.

Om du inte accepterar ändringar enligt detta avsnitt, kan du inte fortsätta använda tjänsten.
Utbildningar kan avslutas utan att meddela framtida kunder – givetvis får kunder som köpt utbildningen tillgång enligt villkor vid köpet.

Om utbildningarna

Tekniska förutsättningar
För att genomgå en utbildning hos La Linda AB krävs det att du har tillgång till internet samt en modern/uppdaterad webbläsare.

Du ansvarar själva för de kostnader som tillkommer vid användande av internetuppkoppling.

Du behöver även ha en grundläggande kunskap i användning av en dator och/eller en smartphone för att genomföra utbildningarna på bästa sätt.

La Linda AB ansvarar inte för eventuella brister i kunskap som krävs för att ta del av och tillgodose användandet av kursmaterialet.

Social Brand Lab

  • För att erhålla diplom krävs 100 % genomgången utbildning samt kompletta inskickade uppgifter.
  • Coachingtillfällen som köps i samband med kursen ska påbörjas inom 10 veckor från kursstart och nyttjas inom 12 månader efter kursstart. Annars anses dessa tillfällen förbrukade.
  • Ombokning av coachingtillfällen ska ske senast 20 timmar innan, annars anses sessionen förbrukad.

Brand+Biz Club

  • Tjänsten är en löpande prenumerationstjänst utan uppsägningstid. 
  • För att begära uppsägning av ditt medlemskap och stoppa eventuella framtida dragningar från ditt kort, måste du skicka in din begäran om uppsägning senast 2 arbetsdagar innan ditt medlemskap förnyas.
  • Om du avbryter ditt medlemskap ger du upp den aktuella månatliga eller årliga medlemskapsavgiften som var när du påbörjade prenumerationen. Du garanteras ej samma prisnivå om du återkommer som medlem.