För en dryg månad sedan fick jag ett mail från en ”Media Expert with Meta” som undrade om jag ville ha personlig hjälp med min
Den här musiken får du INTE använda på Instagram
Katrin Zytomierska och hennes bolag Clean Eating dömdes idag i Stockholms tingsrätt för brott mot upphovsrättslagen. Detta efter att ha stämts av Abbas skivbolag i
Kursplattform och betallösning för onlinekurs – vi djupdyker i hur jag löst det i min business!
– Det här inlägget innehåller annonslänkar – Så, du vill börja sälja onlinekurser eller andra digitala produkter men vet inte vilken av alla tekniklösningar där
Hur reklammärker jag min egen verksamhet?
Vi vet ju redan hur det funkar med annonsmärkning av betalda samarbeten som influencers gör med annonsörer. Vi har även gått igenom vilka uttryck du
We Are Influencers – 143. Om hållbarhet inifrån och ut med Sara “Hållbara Sara” Olsson
I dagens avsnitt av We Are Influencers är det dags för livepodd och det med inte mindre än Sara Olsson, aka Hållbara Sara. Sara började
We Are Influencers – 142. Från parodiklipp till nationell tv med Emil Norberg
Emil Norberg blev först känd på Youtube där han gjorde parodier på Melodifestivalenbidragen tillsammans med sin bror Daniel. När Youtube tog fart så kände de
Hejhej ett halvår senare
Hallå! *knackknack* Är den här på? Är den nån där ute? Det är jag. Bloggaren som inte bloggat på ett halvår. Som haft sån jäkla
We Are Influencers – 141. Skattefrågor för influencers tillsammans med Skatteverket
I det här avsnittet gästas vi av Jenny Persson från Skatteverket. Äntligen ska vi snacka skatter med ett proffs! Vi går igenom massor av frågor,
We Are Influencers – 140. Våga ta plats med Helena Lyth
Senast vi hörde Helena Lyth i podden var i avsnitt 13 som sändes för snart 8 år sedan och nu är hon äntligen tillbaka! Mycket
We Are Influencers 139. Allt är content med Frida Jernspets
Frida Jernspets, mer känd som TikTok-Frida, startade sitt konto 2019 tillsammans med sin syster. Efter några videos blev kontot mer Fridas och från att dansat
Vill du ha fler följare på Instagram? Gör det här!
Första intrycket betyder allt, speciellt på Instagram. Och då syftar jag inte på färgval, filter eller enhetligt vita bakgrunder. Nej, jag syftar på tydligheten i
138. Att frångå sin nisch med Emelie Johansson (Hairtalk by Emelie)
Emelie Johansson, eller Hairtalk by Emelie, jobbar som frisör och influencer. Hon har valt att fortsätta jobba som frisör tre dagar i veckan och lägger
137. Hälsa inifrån och ut med Oskar Arngården
Oskar Arngården jobbar som sjukhuspräst och blev för några år sedan internationellt känd på Instagram genom sitt träningskonto Crossfitpriest där han visar upp crossfitövningar och
136. Att välja rätt kanaler med Vivi Wallin
Vivi Wallin är programledaren som blev influencer. Nu gästar hon äntligen podden och berättar hur hon skapade sina två stora konton; Fixa själv och Mammasanningar.
135. Integritet som offentlig person med Joanna Swica
Joanna Swica multikreatören som återvänder till podden för andra gången. Denna gång pratar vi om processen att skriva hennes första bok, hur hon skapade Friendcation
134. Med passion i centrum för allt med Elin Kero
Elin Kero är fotoentreprenören som använder sig av Youtube och Instagram för att skapa en djupare engagemang med sina följare. I detta avsnitt för ni
Är Instagram dött??
Det är inte direkt någon nyhet att den största “fienden” (som egentligen inte är en fiende men det kan vi prata om lite senare) i
133. MINISODE: Är Instagram dött?!
Det är inte direkt någon nyhet att den största “fienden” (som egentligen inte är en fiende men det kan vi prata om en annan gång)
Svenskarna och Internet 2022 – Min analys
Svenskarna och internet är en årlig undersökning som Internetstiftelsen genomför och har gjort sedan 2010. Datan samlas in i januari och februari och den 11
132. En crash course i web3 och NFT med Vanja Wikström
Vanja Wikström är serie-entreprenören och influencern som inte kan sluta bygga bolag. Detta är fjärde gången som hon medverkar i We Are Influencers och denna
Framtidssäkra din business med hjälp av ditt personliga varumärke
”Jag har så himla många bra affärsidéer, kan jag inte sälja dem till någon och tjäna pengar?” Nej. För en affärsidé är generellt inte bättre
131. MINISODE: Därför ska du investera i ditt personliga varumärke 2023
”Jag har så himla många bra affärsidéer, kan jag inte sälja dem till någon och tjäna pengar?” Nej. För en affärsidé är generellt inte bättre