På snöskor på Åresjön

På snöskor på Åresjön

180130 - Dag 3 - Snöskor

Fjäll i dimma, kaffe i kåsa och frasande snö under snöskorna. Så stavades en av de fantastiska dagarna vi spenderade i Åre tidigare i veckan på Winter Workation med Influencers of Sweden's medlemmar.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Det var förmiddag och efter inledande yoga och workshops var vi ett gäng som spände på oss våra snöskor och traskade ut på Åresjön. Har nog sällan känt mig så frilufsig och mysig.

Under förra årets workation stod också snöskor på schemat men jag tyckte det lät lagom spännande och hoppade men OJ vad jag hade missat poängen. MYSIGHETEN liksom. Det lilla äventyret som blir de stora minnena.

180130 - Dag 3 - Snöskor

180130 - Dag 3 - Snöskor

Emilia och Rania var med med kamerorna i högsta hugg och stora leenden på läpparna. Rania hade också med sig sin drönare som hon flög runt lite med (efter initala uppdateringar och en hund som nästan mölade ner drönaren).

180130 - Dag 3 - Snöskor

Linnea tog täten och Leia (som var smått euforisk över att få springa lös på sjön) traskade glatt i hennes spår för att slippa sjunka ner så långt i snön. Hon hade dock lite problem med snöbollar i pälsen men kämpade tappert på.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Hur drömmigt? Blir aldrig aldrig trött på den här utsikten.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Sara var vår eminenta guide och hade tagit med både kaffe och te och en massa bullar med på vårt lilla äventyr. Friluftsdekadensen!

180130 - Dag 3 - Snöskor

Det här med att gå över en sjö i snöskor, man känner sig lite som Jesus som går på vatten.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Och så kikar man tillbaka och ser hotellet (den stora byggnaden med vattenrutschkanan) och skidbackarna. Känns bra att hålla äventyren close to home när man är lite ovan, som jag.

180130 - Dag 3 - Snöskor

180130 - Dag 3 - Snöskor

När vi kom över till andra sidan sjön gjorde Linnéa upp eld med medhavd ved och tändstål. Ännu mer Jesus, att göra eld från ingenting liksom!

180130 - Dag 3 - Snöskor

180130 - Dag 3 - Snöskor

Så drack vi kaffe ur kåsor och åt kanelbullar och sedan traskade vi tillbaka hem över sjön igen.

180130 - Dag 3 - Snöskor

Och så tittade solen fram över fjället och gjorde dagen komplett.

13 svar

  1. jag har förvisso tänkt tanken förut, men nu när en fick se både emilia och rania på samma bild är det solklart – så himla lika??? :’) hade lätt kunnat ta dem för syskon!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

GRATIS WEBINAR

Min stora nyhet!

– Reklam för min egen verksamhet – Äntligen. Idag får jag äntligen berätta för dig om något som jag jobbat stenhårt med i över ett

Förra onsdagen.

Förra onsdagen hoppade jag på ett supersnabbt tåg söderut. Jag hoppade av i Linköping där de har en gul och fin stationsbyggnad och en ljusren

68. Moa DeBruin/Spiderchick

Moa DeBruin, mer känd som ”SpiderChick”, har bloggat i 11 år och blev nominerad till Årets Veteran vid första upplagan av Stora Influencerpriset. Hon beskriver sig själv som en humor- och familjeblogg och är faktiskt en av våra mest önskade p…

101. Om att skifta fokus med Sophia Anderberg

Sophia Anderberg, som i år fick utmärkelsen Årets inspiratörsmama, började sin influencerresa med ett viktnedgångskonto på Instagram. En dag fick hon nog och sökte hjälp för sitt förhållande till mat och kropp. Därmed gjorde hon en helomvändning även s…