”Vad är det för fel på oss människor som gör att vi rusar åstad och gör sådant vi inte borde, sådant som bara skadar oss och andra? Varför har vi fått känslor vi inte kan styra över? Som leder käpprätt dit vi inte alls vill komma. Vi är vandrande konflikter, inbördeskrig på två ben, och om människor vore bilar skulle vi reklamera dem för att de var felkonstruerade.

Varför är vår förmåga att njuta begränsad, men vår förmåga att lida obegränsad?”

– Marian Keyes, ”Å andra sidan”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Vlog: Första veckan i juli

Välkommen att hänga med under en vecka i juli då jag hängde på en bondgård, fixade fransarna, klappade älgkalvar, åkte på loppisrunda och lyssnade på

Hur gick 2021?

Hur har 2021 gått egentligen?

Det är en fredag i december och utanför faller snön som den gjort de senaste dagarna. Det är typ inte lönt att skotta för nästa

Tuppslakt

Maja. Tuppen som blev en Maja eftersom jag döpte kycklingarna innan jag visste könet på dem. Skojade om att vi inte var så fast i