Idag fyller Britney Spears 27 år och hennes nya platta ”Circus” kommer ut i USA. 10 år har gått sedan ”Baby, One More Time”, och jag har följt Brittan ända sedan första start. På ett sjukt sätt så bryr jag mig om henne, lite som en lillasyster. Vill att hon ska må bra och att det ska gå bra för henne, för jag tycker verkligen att hon verkar vara en mysig tjej innerst inne.

Jag såg precis dokumentären ”Britney: For the Record” som sändes på MTV i söndags (kommer att sändas på TV4 på lördag efter ”Stjärnor på Is” finalen), en väldigt välgjord, ärlig och känslosam dokumentär där Britney får prata öppet om vad som hänt det senaste året och visa vem hon egentligen är. Visst, det är säkert en passa härliga PR-trick inbakade i den, men den känns äkta. Hon känns äkta. Och älskar sina barn och hon älskar vad hon gör. När hon får frågan om hon tycker att hon lever ett konstigt liv svarar hon bara ”Konstigt? Jag vet ju inte av något annat, det här är ju allt jag någonsin varit.”

Ebba verkar inte speciellt imponerad av den ”familjekära och blygsamma” Britney. Men jag vet att iaf Kattis håller med mig, right? Vi tycker om Brittan i alla väder.

Ett helt inlägg (långt dessutom!) om Britney Spears. Ja, sån är jag.

4 svar

  1. Hej, vad spännande med dokumentären – måste försöka se den ikväll! Låter lovande. Jag är ett stort brittanfan, alltid varit, precis som du. Men tycker ändå att det är intressant att reflektera över en sådan total makeover, som ändå har gått väldigt fort. Självklart finns det en tanke bakom detta, hela maskineriet bakom – det är jag nyfiken på. Men det låter ju som att hon faktiskt är lite mer eftertänksam i dokumentären. Hurra! Ha en jättebra onsdag/Ebba

  2. KATTIS:
    Ska vi ha ett Britneyparty? 🙂

    EBBA:
    Självklart är det väldigt intressant, och det handlar väl om att göra en höna av en fjäder så att säga. Visst handlar det om att bygga upp en image men jag tror faktiskt att hon förändrats, men allt tas ju till sin spets. Men se dokumentären, den var väldigt intressant!

    PETRA:
    Sant, men jag tycker att hon börjar skärpa sig även där!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Underbara Clara La Linda

En kväll i Umeå med kollegorna

I tisdags tog jag bilen och åkte på utflykt till Umeå. Här i norr duggar inte möjligheterna att träffa en massa härliga bloggkollegor på samma

Jag flyttar hem

Jag sitter på ännu ett tåg och ser Sverige susa förbi utanför fönstret. Vi passerade precis metropolen Floby. Jag är på väg till Göteborg för

Hejhej ett halvår senare

Hallå! *knackknack* Är den här på? Är den nån där ute? Det är jag. Bloggaren som inte bloggat på ett halvår. Som haft sån jäkla

Meet & Eat i Örnsköldsvik

Att ”gå på stan” en lördag i Övik är lite som att vara på ett branschmingel i Stockholm. Man snofsar till sig lite för man