Igår åkte jag till Gröna Lund. Så här vackert var det där.

Jag hade med mig Patrik. Vi åt langos som är någon sorts friterad degklump toppad med gräddfil, rödlök, vitlök och ost. Ja, ni hör ju. Hela kostcirkeln.

Den var dock inte helt lätt att äta. Så här såg min gaffel ut efter våldsätandet.

Sedan åkte vi berg- och dalbana och jag skrikskrattade mest hela tiden. Patrik tyckte att det lät som ett ångest-slash-orgasmskrik. Och så skrämde han upp mig hela tiden och pratade om lösa bultar. Inte helt nöjd med detta. Men väldigt nöjd med berg- och dalbanorna. Blev sedan tokhög på adrenalin.

Sedan gick vi och tittade på Linnea Henriksson som spelade på lilla scenen. Hon var ett energiknippe av rang vill jag lova. Och så drack vi öl och sjöng med lite.

Min favoritlåt var extranumret, ”Lyckligare nu”.

Sedan åkte vi färjan tillbaka till Slussen i solnedgången. Mycket fin kväll.

2 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Sista kvällen i Kvaved

Ganska precis ett år efter att jag landat i Kvaved ska jag alltså ta farväl. Eller ja, farväl är kanske lite dramatiskt, huset finns ju

Linda

Producera eller reagera

Foto: Jacqueline Wester Hej vänner! Hur mår ni idag? Hörrni, jag har tänkt på en sak. Eller, jag har tänkt på rätt många saker, det

Gravid vecka för vecka

En helt ny resa – Gravid vecka för vecka!

Idag har jag en ruskigt spännande nyhet att berätta – jag ska nämligen vara med i YouTube-kanalen Gravid vecka för vecka! På den kanalen delar

102. Om att inse sitt eget värde med Johanna Berglund (Snickarglädjen)

Johanna Berglund, också känd som Snickarglädjen, är uppvuxen i byggdammet, med pappa som snickare bodde hon i ett konstant renoveringskaos. Något som gjorde att hon tänkte bo i lägenhet resten av livet. Istället hamnade i ett stort hus utanför Herrljun…