American Apparel och the return of the unkna kvinnosyn

American Apparel och the return of the unkna kvinnosyn

Skärmavbild 2014-03-31 kl. 22.13.44

Skärmavbild 2014-03-31 kl. 22.13.30

American Apparel tar åter igen frontrunner-platsen för att  upprepa bedriften att få utnämningen ”Årets Sexist”, en titel som de bara för två månader sedan plockade hem av Genusfotografen.

De har ju uppenbarligen inte lärt sig ett skit av kritiken, de två skärmdumparna ovan togs för bara några minuter sedan på AA's webbplats och har även stormat nätet under dagen.

Att det är ett ruttet företag med unken kvinnosyn, det är ju rätt etablerat vid det här laget, men det faktum att de upprepar samma rutin åter igen betyder ju bara en sak – det är medvetet. De verkar arbeta under devisen att all PR är bra PR.

Kan man stämma skiten ur företag på basen ”sunkig människosyn”?

Det här inlägget är en del av #blogg100

Dag 28/100 – Inlägg 44/100

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Cellbes

Syjunta i Örnsköldsvik med Cellbes

Reklamsamarbete med Cellbes För en massa månader sedan, i kallaste januari, var Cellbes på plats i Övik för att fota sin vårkampanj ”Vi är Cellbes”!

Hur vågar man följa sina drömmar?

Jag fick ett mail med frågan ”Jag undrar bara vad har du säga till någon som är rädd att följa sina drömmar?”. Och jag hade

Hej januari du är fin och stormig

Alltså det här med ny bloggdesign gör ju under för bloggpeppen! Helt plötsligt går jag omkring och funderar på blogginlägg jag vill skriva och bilder

Tankar efter valet

Det är extremt blandade känslor i mig idag. Valdagen igår var surrealistisk. Att få gå och kryssa sig själv var en upplevelse jag sent ska