Världen gungar fortfarande efter Helsingforskryssningen, det var rätt rejäl sjögång på vägen hem igår kväll!

Och snacka om skrämselhicka när jag kommer hem och upptäcker att jag tappat nycklarna. Inte direkt den situation man vill sättas i när man har packning upp till öronen, det är kallt och man är fortfarande smått sjösjuk (och sjukt kissnödig). Soffis hade tagit sin tillflykt till Nypan i helgen så där kunde man inte heller vänta sig någon räddning. Så jag fick snällt ringa till hyresvärden och be honom komma på sin vita springare, vilket han glatt gjorde.

Under tiden åkte jag en extra vända Fridhemsplan tur-och-retur och sedan satt jag i trapphuset och halvsov som en annan lodis (och smällde i mig wienergums från taxfreen). Allt samtidigt som jag lite smått freakade ur och försökte komma på var i hela friden jag hade lämpat av mina nycklar! Till saken hör att även bilnycklarna sitter på samma knippa och jag har inga extranycklar. Mer biltrubbel stod inte direkt högt på min önskelista efter förra veckan.

När hyresvärden äntligen kom och jag fick komma in upptäcker jag att nyckelknippan snällt ligger i korgen bredvid dörren och väntar. Den hade inte ens fått följa med på kryssning till att börja med. Ibland tackar man Gud för att man bara är glömsk och inte slarvig.

Gungeligungar fortfarande.

2 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

110. Om att spräcka sitt eget glastak med Sofia Ståhl

Sofia ”PT-Fia” Ståhl är tillbaka som gäst i We Are Influencers för första gången sedan 2015. Sedan hennes förra besök, då hon precis kommit ur en utmattning och bara var i starten av sitt entreprenörskap har mycket hänt.Fia kan idag kalla sig bland …

En kväll på stan!

Förra veckan gjorde jag något som typ inte hänt sedan Dackefejden. Jag åkte in till stan en vardagskväll för att umgås! Alltså, visst brukar jag

Det krävs inte så mycket

Det är lördag i början av oktober. Efter vad som känns som en evighet av regn och gråttgråttgrått visar sig solen äntligen och termometern ligger