Alla barns säkerhetsnål!

Alla barns säkerhetsnål!

nal.jpg

Bobbys öde upprör! Med rätta, milt uttryckt.

Men jag vill inte hedra Bobby med en ros. För den dör också. Jag tänker sätta på mig en SÄKERHETSNÅL, väl synlig som en brosch. En säkerhetsnål, som en symbol för barns rätt till säkerhet i vårt samhälle.

Stor eller liten säkerhetsnål, det avgör du själv, har du samvete att inte anamma detta upprop? Vi bloggare har en viss genomslagskraft, utnyttja den till detta goda syfte

Skrivet av Vendettanbettan.

Du hakar väl på?!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Tankar kring att vara stark. Och skör.

Härom veckan fick jag höra att jag nog kan uppfattas som ganska ”hård”. Personen som sa det menade inget illa utan menade bara att jag

Uppdatering om Leia

Det är måndag och den här helgen har varit all the feels. Om du hängt med så vet du att jag var med Leia akut