Ångest. Ett väldigt ofta förekommande fenomen i min blogg. For kicks så kollade jag upp hur många gånger ordet ”ångest” förekommit i denna blogg det senaste året.

23 gånger.

Och då snackar vi inte hur många gånger jag skrivit själva ordet. Utan antalet inlägg som innehåller ordet.

Det är ju så man blir lite trött på sig själv.

Ingen kan ju anklaga mig för att inte ångra mina synder i alla fall.

Inatt sover jag och katterna ensamma. Mamma och Anna har tagit sin tillflykt till husbilen tillsammans med styvfar. Där finns det riktigt sängar som man inte får ont i ryggen av.

Jag såg ”Broarna i Madison County” innan, det gick på TV. Det enda jag kunde tänka filmen igenom var ”korkade, otrogna slampa! Fattar du var du slänger bort?!”. Det var nog inte poängen med den filmen. Men jag har lärt mig min läxa. Så pass att jag kallar Meryl Streep för slampa.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Kvaved mamma och Leia

Grillkväll i Kvaved

I fredags var vi i Kvaved, lite som vanligt den här sommaren. Vädret var helt ljuvligt, inte alls som vanligt den här sommaren. Leia gjorde

Gravid vecka för vecka

Gravid vecka för vecka – avsnitt åtta

Det här är nog den läskigaste videon jag spelat in hittills för Gravid vecka för vecka. Ensamhet är jobbigt att prata om, speciellt när hoppet

Söndagsskogspromenad

Hallå vänner och god söndag på er! På söndagar går jag och Leia i skogen. Det är en tradition som väldigt sällan tummas på så

En blygsam gästrumsmakeover

Välkommen in i gästrummet! Det här rummet ligger ovanför köket och har varit lite av ett ”ställ-all-skit-som-inte-får-plats-nånstans”-rummet sedan jag flyttade in i huset för 1,5