Kategori: sett, hört och läst.

Arkiv per kategori
Arkiv per månad

Duplicity

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=u8vx1LwFBBM] Nästa års stora biohändelse. La Julia är tillbaka tillsammans med småhete Clive Own i Duplicity. Det är en sexy spy movie. Typ som Mr

Läs mer»

The Duchess

Fantastiska kostymer. Utomordentligt foto. Underbara skådespelarprestationer. När filmen är slut har jag en stark känsla av frustration och hjälplöshet och jag vet inte om det

Läs mer»

90210 – the sequal

Igår var det premiär för nya Bevvan på Park tillsammans med Bjooti-Katarina, Ebba och en hel massa idoler. Själv har jag redan plöjt de fem

Läs mer»

In the Twilight Zone

Igår var jag och Petra på världspremiär av filmen ”Twilight”. På vägen in i salongen fick vi lämna ifrån oss både mobil och kamera, denna

Läs mer»

Fett gör oss smala?

Nu blir det Kalla Fakta, ikväll handlar det bl.a. om LCHF vs Tallriksmodellen i ”Fett gör oss smala”. Ska bli mycket intressant. Och så lasagne.

Läs mer»

En lördagkväll

Ikväll har jag myst hemma hos Kim i Årsta, druckit te, ätit rostade mackor och sett Markus trilla i ”Stjärnor på Is”. Carolinas ben måste

Läs mer»

Biljetterna!

Detta påminner mig att jag måste hämta ut biljetterna som jag bokat och betalat till Stockholms Filmfestival som går av stapeln om en dryg vecka.

Läs mer»

Känd från TV?

Jag såg precis mig själv på TV i inslaget från BlondinBellas 18-årsfest på ”Fredag Hela Veckan”. Absurdt.

Läs mer»

Min lust till dig

Från min favoritmusikal genom tiderna, ”Kristina från Duvemåla”. Jag såg den tre gånger på Cirkus (vilket på den tiden även betydde tre resor från Ö-vik

Läs mer»

Prestationstv

Nu vill jag ha TV8. För jag vill titta på Hanna och Ebba och Belinda. Jag var inte speciellt imponerad av Joanna Rose föredrag för

Läs mer»

Vicky Cristina Barcelona

En annorlunda syn på kärlek och relationer bjuds på i ”Vicky Cristina Barcelona”, en film som gör att jag ifrågasätter förhållandenormen som den ser ut

Läs mer»

TV-plåga

Jag vet inte vilket som är värst, stjärnorna på is, eller falsksjungande dansband. Jag slänger nog på ett avsnitt av Samantha Who? istället.

Läs mer»