iamlegend.gif

Jag avskyr zombiefilmer. Sci-fi överhuvudtaget är inte min kopp thé. ”I am Legend” är dock helt okej.

Det finns förmodligen inte någon annan skådespelare än Will Smith som skulle kunna göra den här rollen. Han har den perfekta kombinationen av komiskt och dramatiskt skådespeleri som krävs för att att kunna, till 90%, själv kunna bära den här filmen (då ej inräknat Sam the Dog).

Scenografin över ett övergivet New York är fantastisk, animationerna kunde dock varit bättre. Den första delen av filmen är genial, filmen byggs upp på en skräckblandad förtjusning för vad som gömmer sig i mörkret och hur han själv ska kunna bygga upp mänskligheten på nytt. Filmen fördummar inte publiken, skriver inget på näsan utan låter dem fylla i vissa saker själva. Den sista tredjedelen av filmen öppnar dock för alldeles för många nya frågor som aldrig riktigt knyts ihop i slutet. Jag skulle kunna lägga ut några av dessa frågeställningar här, men jag vill inte förstöra för dem som inte sett filmen.

Godkänd tack vare Will Smith. 2,5/5.

Officiell hemsida och trailer här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Vlog: Road trip, hundpussar och skrivtips!

I den här vloggen får du hänga med på bland annat det här: VALBORG och brasa med familjen Flora Wiström föreläser och sedan vandaliserar vi

Sista halvan av oktober

Hej första tisdagen i november! I morse var det -15 grader och min bil startade inte först. Efter lite klapp och kel och hot så

Övik

Mot Stockholm

Nu sitter jag på tåget igen tillbaka till Stockholm. Som alltid med blandade känslor men den här gången ändå med hopp om förändring. Jag har

Gullvik

En vinterdag på havet

Denna söndag! Vilken söndag! Vilken dag! Vilket liv! Ungefär så här euforisk kan man bli av en utflykt, en massa sol och en kaffetermos. Och