Skinkan är uppäten, knäcken är på väg ut ur öronen, klapparna är utdelade och granen är släckt. Julen är över. Ett dystert täcke av melankoli har lagt sig över mig.

Melankolin har inte så mycket att göra med julen som den har att göra med att allt är annorlunda detta året. Jag fick ett mess av C tidigare idag. Han önskade mig en God Jul. Nothing more, nothing less. Självklart hade jag messat honom först. Med ett ”tänker på dig” och ett ”kram”. Bland annat. Och tillbaka fick jag ett statiskt, artigt ”God Jul”. Vad hade jag väntat mig? ”Önska mig god jul och jag kastar mig i dina armar igen?” Flygande grisar? Ungefär lika troligt.

Tom Cruise var het 1992. Parentes. Anteckna.

Det är tungt i bröstet. Av saknad. Av tomhet. Och litegrann, är jag rädd, av depressionen som smyger på mig igen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Vecka 45 | London och Berghs och Ångestpodden

Förra veckan fick jag skriva äntligen skriva ”international speaker” på visitkortet. Jag vet inte riktigt hur och när jag ska använda mig av det (jag

Hej.

Hej kära ni. Ni kanske märkt att det ekat tomt här på bloggen den här gångna veckan. Jag har inte mått bra. Jag har känt

Varför ska du ha ett personligt varumärke?

Varför ska du ha ett personligt varumärke?

Vad är personligt varumärke för något? Vad består det av och varför ska man ha ett? Vill du jobba som influencer eller marknadsföra ditt företag