Det var dagarna som gick som var livet

Jag snor lite från fantastiska Annika, en härlig sammanfattning av det gångna året.

Det gångna årets…

…mest omvälvande förändring: Jag fick mitt första egna 1:a handskontrakt i Stockholm, en indirekt följd av att Sofia blev gravid. Det ploppades ut barn till höger och vänster, inte mina, men det förändrade ändå en hel del. Och sötaste Silver flyttade in.

…värsta misslyckande: Det faktum att jag inte lyckats hålla min fysiska hälsa i shack. En dos självdisciplin hoppas jag uppbringa i det nya året.

…lyckligaste ögonblick: När jag fick min lägenhet var jag rätt lycklig. Och efter att jag och Mark hade varit och drinkat på Tribecca Grill och vandrade runt downtown New York och bara var. Då mådde jag också rätt bra.

…sorgligaste händelse: Jag har varit rätt förskonad från sådana. Faktiskt. *pepparpeppar* Om man inte räknar Heath då.

…mest irriterande: Att jag sällan lyckas transformera teori till praktik. Aldrig får tummen ur liksom.

…största bedrift: Framgången inom mitt jobb med GD. Att jag tagit mer chanser, levt lite mer.

…nyttigaste lärdom: Jag vill gärna tro att jag lär mig små saker om mitt liv och hur jag ska leva det hela tiden. Jag försöker fortfarande acceptera att det alltid kommer finnas de som tycker illa om mig.

…finaste present: Alla nya härliga människor jag lärt känna. Och Hyndan jag köpte till mig själv.

…roligaste: Björn Gustafsson. Ja, jag är så jävla Svensson.

…tråkigaste: Att det inte blev någon filmfestival.

…underligaste upplevelse: En del konstiga dejter.

…bästa nyhet: Obama! Obama! Och såklart alla bebisar som producerats och ploppats.

…godaste maträtt: Mycket god mat har intagits. Som lammet på Grill när jag fyllde år. Och smårätterna på Stanton Social i New York. Och Marias oxfilé i söndags.

…mest minnesvärda resa: USA-resan med familjen.

…bästa bok: Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilbert.

…bästa film: Alltid den svåraste frågan. Just nu ligger ”Changeling” bra till.

…bästa tv-program/serie: Lipstick Jungle, Gossip Girl (som verkligen höjde sig en nivå i år).

…musikaliska upptäckt: Har börjat lyssna en del på jazz. Ella Fitzgerald är magisk.

…bästa konsertupplevelse: Såg inga konserter, dock två musikaler, Footloose och My Fair Lady.

…flitigast använda plagg: Skinnjackan. Löv it. Och spetskjolen.

…värsta modemiss: Mitt tappra försök att använda gammalt skit ur garderoben. Yaykes.

…mest överskattade trend: Lackleggings. Never gonna happen.

…mest underskattade trend: Powerdressen slog aldrig riktigt. Jag gillade verkligen den.

…mest pinsamma ögonblick: Kanske bit-historien? Eller vad säger du Jenny? Själv minns jag inte.

…bästa sajt: YouTube. Mitt lunchnöje varje dag.

…gulity pleasure: The Hills / The City. Fast det visste ni ju redan.

…sämsta köp: Telefonjäveln som inte fungerar. Den står bara där och är cool.

…bästa köp: Igen, skinnpajen. Och CK-plånkan från USA. Och Steve Madden-skorna. Och Ecco-stövlarna. Jag gjorde en hel del bra köp i år.

…roligaste fest: Efterfesten till VR Blog Awards.

…härligaste utekväll: Så många! Spy och Riche med Mia? Cocktails och schlager? En och annan kväll på Lemon?

…finaste bild: Från Maria och Björns Bröllop. Precis innan de ska gå in så tittar de på varandra. Så fnittriga. Så lyckliga. Så fina.

081231-mariabjorn

…biggest mistake: Det måste nog vara den där tequilan.

…biggest regret: Att jag inte hånglade mer. Det hade varit nice.

…vackraste sms: Söta SMS från sötaste lillasyster.

…mest inspirerande: Sandra. Annika. Clara. Whitney. 😉

Crap

Jag trodde sista svarsdag för högskolekurserna var idag. Det var tydligen igår. Så nu blir det inga kvällskurser i vår.

Crapcrapcrap.

Alltid ute i sista jävla stund. Och i det här fallet efter sista jävla stund.

Frisk luft

Den där utlovade långpromenadenblev äntligen av idag. En timme tog det för mig och mamm att gå från hockeyarenan inne i stan hem till Sund. Det var inte ens jättejobbigt, förutom kissnödigheten som smög sig på runt Hörnettrakan. Och morfars rock gjorde att det inte var speciellt kallt heller, bara runt kinderna, men det gjorde dem ju sådär härligt rosiga.

Men nu har jag lite ont i huvudet. Min stackars kropp är inte van så mycket frisk luft.

Sjusovaren

Jag har gått och blivit en riktig sjusovare. Nog för att jag är drottningen av snoozande redan sedan innan, men sedan jag kom hem till Övik så har jag inte lyckats rulla ur sängen före 10 på mornarna. Och nu är klockan kvart i tolv och jag har fortfarande inte intagit ”frukost”. Jag sover fantastiskt bra här uppe. Men även om jag älskar att vara hemma hos mamma så börjar min rygg få nog av den där bäddsoffan och jag som är ett ordningsfreak börjar bli mäkta frustrerad över att bo i en resväska!

Min lott inför nyårsfesten har fallit på fördrinken så jag ska snart dra mig in till den stora staden och se om det finns någon alkohol kvar på hyllorna. Alltid i sista minuten, men vad vore livet utan utmaningar?

Lukas

081229-lukas

Säg hej till Lukas, mitt gosegulliga lilla Gudbarn! Tack Maria och Björn så jättemycket för att ni gav mig detta fantastiska uppdrag! Undra hur snabbt jag lyckas dra ned det lilla gossebarnet i fördärvet. Care to take a bet?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier