Pappa kom på blixtvisit igår. Något om förnyelse av pass på bulgariska ambassaden för frugans unge. Spelar inte så stor roll varför, jag var bara glad att få avnjuta hans sällskap en liten stund. Att köra i Stockholms innerstad hör dock inte till pappas expertiser, men han lyckades faktiskt plocka upp mig utanför NK, efter att ha varit och snurrat nere på Strandvägen en stund. Att han egentligen skulle möta mig på Centralen är oviktigt i sammanhanget.
Sedan drack vi vin och firade Obama och en tidig Fars Dag med varma mackor och thé. Vi diskuterade amerikanska presidenter, Vita Husets arkitektur och historia och jag fick hela Vietnamkriget (i stora drag) förklarat för mig. Min pappa kan sin historia, det är ett som är säkert. Och jag, Wikipedia-junkie som jag är, sög åt mig all information som en liten svamp. Men den där diktatorn minns jag inte vad han hette, namn är inte min starka sida. Waijo-Ming?
UPDATE: Ho Chi Minh hette han visst. Tur man har pappa som rättar.



