Pappa kom på blixtvisit igår. Något om förnyelse av pass på bulgariska ambassaden för frugans unge. Spelar inte så stor roll varför, jag var bara glad att få avnjuta hans sällskap en liten stund. Att köra i Stockholms innerstad hör dock inte till pappas expertiser, men han lyckades faktiskt plocka upp mig utanför NK, efter att ha varit och snurrat nere på Strandvägen en stund. Att han egentligen skulle möta mig på Centralen är oviktigt i sammanhanget.

Sedan drack vi vin och firade Obama och en tidig Fars Dag med varma mackor och thé. Vi diskuterade amerikanska presidenter, Vita Husets arkitektur och historia och jag fick hela Vietnamkriget (i stora drag) förklarat för mig. Min pappa kan sin historia, det är ett som är säkert. Och jag, Wikipedia-junkie som jag är, sög åt mig all information som en liten svamp. Men den där diktatorn minns jag inte vad han hette, namn är inte min starka sida. Waijo-Ming?

UPDATE: Ho Chi Minh hette han visst. Tur man har pappa som rättar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Sista kvällen i Kvaved

Ganska precis ett år efter att jag landat i Kvaved ska jag alltså ta farväl. Eller ja, farväl är kanske lite dramatiskt, huset finns ju

Min Bullet Journal

Jag upptäckte Bullet Journal i slutet av 2015. Hamnade i hörnet av YouTube med ”plan with me”-videos och tutorials och blev kvar där en hel

Jag mår inte så bra just nu.

Jag har inte bloggat på 10 dagar. Ännu längre om man tänker på att det senaste inlägget var en vlogg. Och alltså, den här prestationsångesten