Alla barns säkerhetsnål!

Alla barns säkerhetsnål!

nal.jpg

Bobbys öde upprör! Med rätta, milt uttryckt.

Men jag vill inte hedra Bobby med en ros. För den dör också. Jag tänker sätta på mig en SÄKERHETSNÅL, väl synlig som en brosch. En säkerhetsnål, som en symbol för barns rätt till säkerhet i vårt samhälle.

Stor eller liten säkerhetsnål, det avgör du själv, har du samvete att inte anamma detta upprop? Vi bloggare har en viss genomslagskraft, utnyttja den till detta goda syfte

Skrivet av Vendettanbettan.

Du hakar väl på?!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Vecka fem och snön

Tjolahoppsan hejsan bloggen! Så var det måndag igen. Det verkar aldrig som vi kommer ifrån dem, måndagarna. De smyger alltid på oss när vi är

Snöskovandring upp på Skuleberget

Mitt ord för 2022 är ”utmana”. Och med två månader av året under bältet måste jag ändå säga att jag lever upp till ordet rätt

Lofoten

Vykort från Lofoten

Hej bloggen! Jag är i Lofoten! I Lofoten? På Lofoten? Oklart. Jag är i alla fall i norra Norge, ovanför Polcirkeln, i midnattssolens land. Just