Ärlighet varar fan inte längst.

Ärlighet varar fan inte längst.

När man en gång verkligen försöker göra det rätta, när man i en dispyt med samvetet låter ärligheten ta första rummet och lägga korten på bordet, och då blir kallad lögnare och subba, då undrar man om ärlighet verkligen varar längst.

Varför frågar man när man inte vill veta? När man ändå inte kan hantera sanningen? Jag har slutat fråga. Det jag inte vet har jag inte ont av.

Jag kanske ska börja ljuga på heltid.

Ett svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Bokredigeringshelg

Åh hej och hå! Jag skulle göra så mycket den här helgen men har bara suttit precis här vid datorn från morgon till kväll och

Serietips för en regnig semestervecka

Den här sommaren är ju lite som mitt relationsmönster – ambivalent (lyssna på senaste avsnittet av ”Vad fan håller jag på med?!” så fattar du

73. Anna María Larsson/Dnilva

Anna María Larsson har bloggat iöver 10 år men du kanske känner igen henne från TV-programmet Superskaparna där hon kom på andra plats våren 2017. Anna María har länge varit en framstående profil inom DIY-kretsar och tog efter Superskaparna e…