Jag undrar hur mycket pengar kedjorna egentligen drar in på den faktiska mellandagsrean istället för det originala sortimentet? Att ställa ett halvraffsigt ställ med reakläder som hänger huller om buller och sedan ett fint, ordnat ställ med de senaste klänningarna alldeles bredvid måste ju vara ren strategi. Visst, den stora 50% skylten (som lika gärna kunde blinkat så färgglad som den är) har väl sin dragningskraft, men hur många väljer den billiga klänningen (som verkligen ser billig ut) framför den apsnygga klänningen som ser apdyr ut och hänger alldeles bredvid? Den som faktiskt bara kostar 150 kronor mer?
Jodå, jag valde den apsnygga klänningen. En ärmlös, stickad poloklänning som funkar finfint till både fest och vardag. Gärna med ett par färgglada strumpbyxor och ett par snygga stövletter. Funkar även med byxor under eller skjorta för en proper kontorsmiljö. Nu är det bäst att jag får jobbet, jag har ju tillochmed handlat för det.
Ett svar
Jag håller med. Nu skippar jag nästan reorna helt och hållet… det känns så falskt på något sätt.