Min krönika i Veckorevyn – ”Varför ska inte jag kunna klä mig trendigt?”

Min krönika i Veckorevyn – ”Varför ska inte jag kunna klä mig trendigt?”

I det senaste numret av VeckoRevyn har jag skrivit en krönika om fatshaming, om självkänsla och om att inte passa in. Och varför det inte ska vara upp till klädkedjorna att avgöra mitt värde. En uppföljning av vårens uppmärksammade #hmriot.

Tack till VeckoRevyns chefredaktör Linda Öhrn Lernström och redaktionschef Karolina Olovsson för att jag fick chansen att skriva för dem. Ett stort tack också till Linda för den väldigt fina och stöttande ledaren i tidningen.

Tidningen finns i butik nu, läs den gärna.

11 svar

  1. Du är så jäkla grym! Älskade din krönika, du slog huvudet på spiken och jag tror att du skrev vad många andra också tycker och tänker.
    För egen del har jag svårt att hitta kläder på H&M just för att jag är bredaxlad med muskulösa armar… H&M vill att man ska ha tandpetare till armar, nätta små axlar och helst ingen byst för att kunna bära upp majoriteten av deras kläder. Suck! Om de ändå kunde göra kläder som passade oss alla och inte enbart de extremt osunda kroppsidealen.

    Sedan jag började läsa din blogg har du blivit en förebild för mig.
    Keep up the good work 🙂

  2. Hmm, kommer nog också att smygläsa den någonstans. Gillar inte Vecko-Revyn men tycker att det är bra att din krönika publicerats just där ändå – så många unga tjejer som läser den tidningen och som nog behöver en hel del pepp.

  3. Du jobbar för bra saker ser jag! Fortsätt så. Vi behöver vara ett gäng som jobbar mot skeva ideal. Själv är jag engagerad i Frisk & Fri-Riksföreningen mot ätstörningar, bloggar ¨på Livskick och gör allt jag kan för att påverka genom att skriva, debattera och så vidare.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Att skapa en trädgård

Typ sekunden all snö och is hade töat bort från gården (eller egentligen långt innan) var planeringen i full gång kring hur jag skulle lägga

När blir man som influencer en sellout?

”Sellout” är ett ord som slängs runt rätt frikostigt när det kommer till influencers. Många stora profiler får höra att de är ”sellouts” på vartannat