Duplicity
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=u8vx1LwFBBM]
Nästa års stora biohändelse. La Julia är tillbaka tillsammans med småhete Clive Own i Duplicity. Det är en sexy spy movie. Typ som Mr och Mrs Smith, fast utan bazookas.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=u8vx1LwFBBM]
Nästa års stora biohändelse. La Julia är tillbaka tillsammans med småhete Clive Own i Duplicity. Det är en sexy spy movie. Typ som Mr och Mrs Smith, fast utan bazookas.
Bid For Fashion måste vara det mest korkade (eller genialiska) och frustrerande jag någonsin varit med om. Jag trodde, dum som jag är, att det här var som Ebay och att man på ett enkelt sätt kunde roffa åt sig sjukt billiga märkesväskor, så länge man var lite taktisk. Think again. Jag borde ju ha vetat bättre. Så enkelt var det ju självklart inte.
Först och främst så kostar varje bud 10 kronor och man måste köpa minst ett budpaket för 70 kr. Detta är utöver vad själva vinsten sedan kommer kosta såklart. Varje gång man lägger bud så ökas summan med 50 öre, man kan alltså inte själv lägga ett maxtak direkt utan måste lägga dessa 50 öre (+10 kr för budet) varje gång. Sedan har de en liten fiffig applikation som gör att, om någon lägger ett bud inom 30 sekunder av auktionens slut så förlängs auktionen med ytterligare 30 sekunder. Vilket betyder att en auktion som skulle ha varit slut klockan 19.00 fortfarande pågår, 19.14. Det är basically ett race för att se vems plånbok, alternativt vems klickfinger, som ger upp först.
Som sagt, det var en smart människa som kom på det. Internets snart mest hatade person bland väskgalna chics.
En lackig Marc hade ju suttit fint. Fint som snus.

Jag funderade på att åka och handla efter jobbet, men svängde i sista stund av hemåt istället. För att åka och handla direkt efter lön utan en plan och utan inköpslista är lite som att vara Alex Schulman och lägga ut sina kontokortssiffror på sin blogg. Urbota korkat och man ser hundra(tusen?)-lapparna flyga sin kos utan att riktigt ha någon aning var de tog vägen (förmodligen till en massa härliga onyttigheter som gör att man blir tjock på kuppen med. Jag – inte Alex. Han är rätt skinny.).

Jag tror vi föredrar självutlösaren va? Alternativt en lampa. Lampa kan funka med. För blixt suger. Ville mest bara visa upp mina snygga smycken. För idag har jag haft möte med en TV-stylist och då måste man ju se representativ ut. Men visst rockar halsbandet? Allt självklart från GD. 😉

Alltså, det här är ju så roligt att det är jobbigt. Silver trasslade in sig i min trasselbolls-lampa. Hon tog sig ut själv utan problem, men jag skrattade så jag grät under tiden hon försökte. Min lilla lussekatt.
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer