Black Friday

Idag kör jag helsvart och piffar upp det lite med pärlor. Snoozade i en och en halv timme imorse. Och är nu självklart kopiöst trött. Och har ont i huvudet. Skönt att det är fredag, imorgon ska jag sova. Länge.

Pärlor – långt eller virat ett varv runt halsen?

Skandal

Jag åt årets första lussebulle idag, och jag glömde fota den. Ibland undrar jag om jag får kalla mig äkta bloggare. Jaja, jag fotade ju marschallen igår iaf.

Lussekatten var god. Och väldigt gul.

Stureplansprinsessor anropas!

Okej, jag behöver lite tips från alla er Stureplansprinsessor, för visst finns det en och annan som glider förbi min blogg ibland? Ikväll ska jag ta med en vän från Portugal med ut på en drink i storstan och eftersom jag kommer att befinna mig på Stureplan innan detta så kändes det ju lämpligt att drinka där i krokarna. Nu är det så att jag bara befinner mig på Stureplan i eventsammanhang och inte har någon aning var man tar en vettig drink där ljudnivån är behaglig och samtalsvänlig.

Tips! Gimme!

Söt

Bara för att hon är söt min Silver.

Blixtvisit

Pappa kom på blixtvisit igår. Något om förnyelse av pass på bulgariska ambassaden för frugans unge. Spelar inte så stor roll varför, jag var bara glad att få avnjuta hans sällskap en liten stund. Att köra i Stockholms innerstad hör dock inte till pappas expertiser, men han lyckades faktiskt plocka upp mig utanför NK, efter att ha varit och snurrat nere på Strandvägen en stund. Att han egentligen skulle möta mig på Centralen är oviktigt i sammanhanget.

Sedan drack vi vin och firade Obama och en tidig Fars Dag med varma mackor och thé. Vi diskuterade amerikanska presidenter, Vita Husets arkitektur och historia och jag fick hela Vietnamkriget (i stora drag) förklarat för mig. Min pappa kan sin historia, det är ett som är säkert. Och jag, Wikipedia-junkie som jag är, sög åt mig all information som en liten svamp. Men den där diktatorn minns jag inte vad han hette, namn är inte min starka sida. Waijo-Ming?

UPDATE: Ho Chi Minh hette han visst. Tur man har pappa som rättar.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier