Bygga skrivbord?

Trodde ni att det var slut på möbelbyggandet? Icke då. Så kul ska vi inte ha. Idag var det dags för det där skrivbordet som har stått på jobbet i en vecka att knåpas ihop. Och det var en mindre vetenskap med ca åtta olika paket som skulle pusslas samman. Här hade de dock inte snålat med ritningarna som vissa andra, inte mindre än tre stycken fanns i de olika paketen.

Självklart gjorde jag dock fel och fick börja om från början när det visade sig att man var tvungen att skruva på benen först. Och då hade jag skruvat fast allt annat. Det är då man vill ha ctrl+z i vardagen (datanördsnack). Men se så fint det blev till slut! Detta firades med kollegorna (ja, vovve Wiggo är en av dem) och chokladmousse. Det är ju faktiskt fredag.

Snart blir det hemgång, snabbdusch, snabbfix och sedan in på stan för ett (par) glas vin med Kimsan. Hoppas solen håller sig framme.

Shopping i Skärholmen

Jag fick precis en inbjudan av Ebba till nypremiären av Skhlm om två veckor. Shoppingkväll med rabatter och andra härligheter. Precis vad jag behövde! Jag uppdaterade min höstgarderob ett uns förra veckan men den är långt ifrån komplett på basfronten. Och knugen inviger. Not too shabby. Tack för den Ebba!

Uppdatering vardagsrum

Nu börjar det bli nån ordning på mitt vardagsrum! Igår var jag och inhandlade ny matta och nya soffbord på IKEA. Spenderade två timmar och bara flanerade runt.

Självklart lyckades jag dock plocka hem ett soffbord som var skadat så det får åka tillbaka, det ska vara ett till likadant bredvid. Men mattan, Hampen, är underbart mysig. För 395:- var det ett riktigt kap! Hittade dessutom världens mysigaste filt på Hemtex, på rea såklart. Myselipys.

Och äntligen har jag fått ihop tv-bänken från helvetet. Blev rätt lyckat om jag får säga det själv! Fattas bara annat. Rummet är inte ens i närheten klart, men nu har jag fått upp det mesta av möblerna iaf.

Den där soffklädseln behöver desperat en dos rosa pulver.

Plötsligt händer det!

När det vankas finfrämmande som på pressfrukostar så måste man ju faktiskt anstränga sig och typ, klä sig vettigt och sminka sig. Vilket kan vara rätt upplyftande för någon som helst skulle kränga på sig mysbyxor när hon bara ska till kontoret. Men att faktiskt tänka igenom sin outfit är riktigt kul ibland!

Idag rastade jag den nya koftan från, hör och häpna, Kapp Ahl! Det ska till att hitta guldkorn ibland. I löv it! Lite klockad och med fin krage, syns lite dåligt här, men det har en väldigt elegant och kvinnlig silhuett, vilket jag gillar. Så jag känner mig fin och nöjd idag.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier