Kors klockmorgon

Pressfrukostarna duggar tätt just nu, mycket nyheter som ska ut! Imorse var det dags för Sverigelansering av Michael Kors klockkollektion på NK. Väldigt lyckad event, förutom att jag råkade förgifta Modettes Eleonore Nygårds. Blueberry ska ha på moppo för att de lovade att mackorna var nötfria. Jag mailade henne för att kolla om hon fortfarande var vid liv och om hon inte har ett supermart autosvar så andas hon fortfarande. Skönt.

Stressbloggen

Jag läser roliga och intelligenta inlägg hos andra bloggare och tänker, ”jag skrev ju också sådär en gång i tiden”. Roligt och kvickt. Jag undrar vad som hände.

Och vet ni vad det är. Stressen har kommit ikapp bloggandet. Att sitta och fundera på vad man ska skriva, formulera sig vettigt och kanske vara lite rolig på kuppen tar tid. Och tankeverksamhet. Så av samma anledning som jag tar bilen till jobbet fast det inte är långt alls så speedbloggar jag. Spara tid. Snabbt in, snabbt ut.

Men vad ska jag ha denna extra tid till? Att gå och lägga mig kvart över nio som jag gjort majoriteten av kvällarna på sistone? Den här tiden som blir över, kan jag inte lägga den i en liten ask och trycka på paus en stund?

Icke organiserat kaos

Jag är en vän av ordning. Och just nu är detta mitt vardagsrum. Behöver jag tillägga att jag inte trivs där.

Möbelhelvetet

Blocket-historien fortsätter. Jag fick precis ett mail från en tjej som frågade om jag sålde mattan på bilden, något jag inte ens lagt upp i annonsen. Men what the heck, visst gör jag det! Jag ska ju ändå köpa ny! 🙂

Nu har jag blivit av med alla möbler förutom den lilla bokhyllan, den tog en vända till Vällingby och vände, då tjejen insåg att det inte var rätt färg. Oh well. Nu får den bo i källaren en stund.

In other news, så håller jag på och sätter ihop tv-bänken från Jysk. Det är snäppet närmare helvetet än IKEA. Till att börja med hade de gömt ritningen mitt bland alla delar. Bara en sån sak gör att man undrar vad de sysslar med. Sedan ser alla skruvar likadana ut på bilderna så det är bara att prova sig fram. Ugh, jag får huvudvärk. Mamma, kan du ringa så jag får en paus?

My way

Jag gillar OS i Kina. Då slipper jag plågas med cirkusen hela tv-kvällarna utan får en härlig cram session under en timme och sedan tar ursköna Rickard Olsson och hans gäster över. OS i min smak.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier