Löpare från EM

Kikade på nyheterna på EM och hittade de här fina löparna i filt för 89 kronor styck. En svart sådan skulle nog göra sig utmärkt på mina tilltänkta vita soffbord.

Kikade på nyheterna på EM och hittade de här fina löparna i filt för 89 kronor styck. En svart sådan skulle nog göra sig utmärkt på mina tilltänkta vita soffbord.
Det är otroligt hur mycket man kan ändra uppfattning om en film vid en andra titt. Härom veckan såg jag en film som jag tyckte var helt okej första gången, men den här gången älskade jag den, den kröp verkligen under skinnet på mig. 21 grams från 2003 med Naomi Watts och Sean Penn i huvudrollerna. ”How much is 21 grams..?”
Igår harde jag en liknande upplevelse med Elizabethtown, en film som jag verkligen inte alls gillade första gången jag såg den. Jag älskade inte den nu heller, men jag gillade den. Den var bra mycket bättre än första gången jag såg den. Jag vill vara Kirsten Dunst karaktär i den här filmen. Hon är så rolig, lättsam och originell. Mutera mig, tack?
Idag jobbar jag. Sitter på modecentret och vaktar smycken. För sälja kommer jag nog inte göra mycket av. Det är sista dagen och de flesta har nog redan avklarat sitt besök här. Ikväll kommer en tjej förbi och ska kika på tv-bänken, förhoppningsvis köper hon den och då ska jag börja blankmåla den nya. Busy bee!
Någon som behöver lite möbler? Get 'em while they're hot! 😉

Jag hade aldrig varit på sommarbio förut och jag har verkligen missed out! Supermysigt att sitta där på filten, småprata (som man faktiskt får även under filmen), dricka lite vin ur 7/11-muggar och bara mysa.
Filmen var dock sådär. Jag vill inte häda men detta var en väldigt konstig film. Om en väldigt brydd ung man. Och man blev kära väldigt fort. Och i slutändan var det en helt annan person som snodde rampljuset från Jimmy Dean. Men jaja. 50-talstemat föll mig verkligen i smaken med gamla bilar och Elvis ur högtalarna och vissa hade verkligen ansträngt sig med vippkjolar och brylcremen.
Kvällens bästa var dock när Lisa skickade arrangören på det otroligt störiga gänget bredvid oss som skrek ”Men vad ska jag gööööööra Jimmy” i två timmar. Så de blev förvisade. Ha.

Det kanske inte är jättekonstigt att jag känner mig rätt seg idag, och vad passar då bättre än att slappa på en filt i Tantolunden framför ”Ung Rebell”? Stockholms Filmfestival kör sommarbio iår igen och ikväll ska jag dit med Jonas och sträcka ut mig, äta lite gott och se film. Nästan som drive-in och då måste man ju se en gammal svart/vit film. Nu hoppas vi bara på uppehåll.
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer