Valvaka

Självklart röstade jag idag.

Det känns lite fint att rösta, nästan så att man vill klä upp sig. Jag hade iaf klänning på mig. Och Marc Jacobs-glajjor. Finfint. Det känns att man gör något viktigt. Och en fin liten promenad fick jag med. Upptäckte en ny väg här i grannskapet.

Så nu har jag rätt att gnälla om saker och ting inte går som jag vill. För jag har ju iaf försökt.

Jag blajjar. Jag känner det. Så nu sover jag istället.

En fin söndagkväll

Nu sitter jag här i sängen och bloggar, något som händer väldigt sällan då datorn vanligtvis bor i vardagsrummet. Det luktar tvätt och är fuktigt, så jag öppnade fönstret. Det är småkyligt och luktar sommar där ute. Silver är tillbaka i sin kvällsbus-rutin, och det verkar som att såret håller. Hon har redan trillat ned från både ”ryggstödet” på toalettstolen och diskbänken (motoriken med tratten är fortfarande sådär), utan att inälvorna ramlat ut. Det tar jag som ett gott tecken.

Jag och Soffis var jag såg ”Duplicity” på bio ikväll. Jag kände att jag var tvungen att se den när jag inte var kräknervös och faktiskt kunde lägga ihop ett och ett. Den var mycket bättre då. Sofia tyckte inte om den och hon var nästan lite nervös för att säga det till mig. För jag slår folk som inte gillar Julias filmer med basebollträ. Fast inte egentligen.

Sedan gick vi till Bishop's Arms och drack vitt vin och pratade om pojkar. När jag umgås med min kära vän så känns det verkligen i själen hur mycket jag tycker om och uppskattar henne. Vänner som hon, som förstår en utan och innan, de dyker inte upp alltför ofta. Hon är en riktig fining, min Soffis.

Glasögonorm



Sitter på Bishop på Vasagatan och tar ett glas vin efter bion. Visst är jag snygg i mina nya Vasuma-glajjor?

6:e juni

Fortfarande lite småhög efter adrenalinchocken som danspasset bjöd på imorse. Det verkligen pirrade i hela kroppen och jag hoppade högt, högt. Det är rätt häftigt att man, när man är redo att bara rasa ihop i en liten hög av trötthet, kan få den där extra kicken (i detta fall, chocken) som gör att man orkar i mål.

Nu ska jag Spottifajja fram lite göttig 90-talsmusik och städa samtidigt som den enda stackars tvättmaskinen i tvättstugan kämpar med min tvätt. Torkningen får luften fixa, för torktumlaren är (fortfarande, en månad senare) trasig.

Någonstans i det här ska jag även klämma in en liten brunch. Lyxade till det med färska bagels, ägg och frukt under snabbhandlingen på ICA efter passet (helt pionröd i fejjan, fräscht).

När lägenheten är fine and dandy ska jag ägna mig åt diverse webprojekt, känner mig faktiskt rätt taggat och inspirerad.

So there, ladies and gentlemen, har ni min dag. Och just ja, Grattis Sverige.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier