En lördag i skärgården

Vilken värmebölja som har slagit ner i Stockholm! Perfekt läge för att visa Norrlänningarna Stockholms skärgård.

090530-vaxholm-003

Vi svängde förbi Siggesta Gård där vi tittade på konst.

090530-vaxholm-007

Och bekantade oss med getter. De gillar maskrosor. Lite kuriosa sådär.

090530-vaxholm-012

Sedan åkte vi bilfärja ut till Vaxholm.

090530-vaxholm-013

Där åt vi mat och glass och njöt av solen. Det blir inte så många bilder tagna då.

Haga



Bara ben och picknickkorg i Hagaparken, sämre söndag kunde man ju ha.

En fredagkväll på Mälaren

I fredags mötte vi upp Marias kusiner med respektive för premiären av restaurang Kungsholmens uteservering Pontonen. Det blev en Capri (campari och vattenmelon är en väldigt mysko, men god, blandning) och en riktigt finfin Black Angusburgare.

090529-kungsholmen-010

090529-kungsholmen-009

Annika var där, en rolig överraskning! Och jag luftade marcymarcysarna.

090529-kungsholmen-012

Jenny och Maria kisade i solen.

090529-kungsholmen-011

Bilder skulle tas i mängder.

090529-kungsholmen-021

Lukas vaknade och ville också vara med. David och Björn underhöll.

090529-kungsholmen-023

Mitt örhänge var ytterst intressant.

090529-kungsholmen-022

090529-kungsholmen-005

Vaxholm



Jag tar med mina norrländska vänner ut i Stockholms skärgård, nu väntar vi på bilfärjan mellan Rindö till Vaxholm. Vädret är helt fantastiskt!

Sverigepremiär för DUPLICITY!

Idag har DUPLICITY premiär här i Svealand. Som ni vet såg jag filmen under den omtumlande dagen i London för 1,5 månad sedan då jag även hade äran att träffa La Julia. Om ni har missat hela den historien kan ni läsa om den här och här.

Men, back to business. Gå och se filmen. Och köp inte allt crap om att det är en romantisk komedi, för det är det inte. Hela den marknadsföringen är totalkorkad. För de som går och ser den för att det skulle vara en rom-com blir besvikna och de som skulle se en sådan här smart film i vanliga fall missar den på grund av korkad marknadsföring.

Den är smart, snygg, kvick och sexig. Gillar ni sådana filmer så ska ni se den. Och här får ni trailern ändå, även om den är något missvisande.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Z9TaEY0N0tU]

Och förresten, Tony Gilroy har skrivit och regisserat. Han som gjorde Michael Clayton. Och skrev Bourne-filmerna. Detta är någon slags härlig mix. Och Julia är sexig i filmen. Hawt. Om det hjälper.

Recensioner hittar ni här: Sydsvenskan, Aftonbladet, Expressen, SVD. Inte för att spelar någon roll vad de tycker. Jag gillar den ju.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier