Träpersienn no more

090529-gardin

KABAAAM sa det imorse när jag skulle dra upp trägardinen (som även extraknäcker som rullgardin) och så ramlade hela härligheten ner. Det är aldrig en höjdare när saker som inte ska ramla ner, ramlar ner. När man har gäster och sovande bebisar i rummet bredvid så är det ännu mindre bra.

Jag tror bestämt att det får bli en tripp till IKEA i helgen.

Taco-hey?

Den dagen har kommit som jag aldrig trodde skulle komma.

Jag tror jag börjar bli trött på tacos. (Eller så kanske det helt enkelt är så att man ska sluta efter andra tortillan för att inte bli spymätt.)

It’s time.

Nu börjar det verkligen bli jättedags att byta dator. Ibland startar den inte alls, då måste man ta ut batteriet och sätta tillbaka det igen och sedan är det bara att hålla tummarna. Ibland suckar den bara lite halvhjärtat och somnar om. Tre år är väl ändå ganska hyffsad livslängd?

Detta innebär nog också att det är jättedags att börja göra back-up.

Besök.

Om ett par timmar rasar Norrlandsligan in i Saltsjö-Boo (kompisvariant den här gången, inte familjen). Mamma, pappa och barn ska husera hos mig över helgen och vi ska leka och mysa och jag ska umgås med mitt sju-månaders Gudbarn i dagarna tre och en halv. Det kommer onekligen bli ett litet äventyr.

Ikväll är det meningen att jag ska tillreda någon slags ätbar middag till la familia. Jag kan ju knappt laga mat till mig själv, hur i hela friden ska det gå med en hel familj. Recept? Anyone?

Balledags. Igen.

Nu är det snart sommar igen och självklart har jag inte fått tummen ur och gjort min balkong fin i år heller. Jag har superfina balkongmöbler (som för tillfället är helt täckta av pollen) men där tar mysigheten slut. Grått betonggolv och brist på blommor makes a trist balkong. Helst vill jag ha trätrall, men balkongen är sned och iom att det är hyresrätt har jag faktiskt inte tid och lust att lägga de pengarna. Jag har funderat på trasmattor, kan det vara något? Jag har surfat Styleroom som en galen och de har så finfina balkonger, men ofta inglasade och lika stora som min lägenhet, så det går kanske inte att jämföra.

So, what to do? Vad har ni gjort av era balkonger? Jag behöver inspiration!

Ja tack säger jag till den här ballen. Bild från Styleroom.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier