
Seriöst. Våran? Var inte det det första man fick lära sig på svenskan, att man inte skriver våran och eran? Och när folk som utger sig för att vara journalister misshandlar språket på det sättet, då blir jag lite less.
Så. Nu har jag gnällt klart.

Kristi Flygare spenderades med släktgrillning på en gård med röda hus med vita knutar. Och en finfin utsikt. Och finfina mamma såklart.

Mammas farbror och hans fru kramades. De är jättegamla och jättesöta. När hon satte sig i hans knä och han la armarna om henne, det är sådana stunder man tror på evig kärlek.

Jag hittade en jättegammal bok som jag bläddrade i. I den stod ord som ”voro”, ”äro” och en massa andra ord som slutade på o.

På fredagen var vi på Örnexpo. Jag åt årets första mjukglass.

Och tittade på min blivande man.

På kvällen åt jag middag med en gammal vän och drack vin. Mys.

På lördagen var jag på dop och träffade härliga gamla vänner.

Och drack öl. Uppenbarligen. Konstigt.
Sileas Gudmor hade sytt hennes dopklänning. Den var finfin.

I söndags var vi i på landet och öppnade upp. Jag tog upp vatten ur brunnen. Det var nog första gången jag har tagit upp vatten ur en brunn. Kände mig som en riktig bonnmora. Jag kanske är ”Bonde söker fru”-material ändå?
Pissigt träningspass. Kroppen orkade ingenting så det blev halvdant och skitjobbigt.
Pissigt på vågen. Varför kan den inte bara samarbeta?
Pissigt att jag är så jävla godissugen. Intaget av godis gör varken punkt ett eller två lättare.
Och nu har jag ont i magen också. Pissigt.
Lite sent om sider men ändå…
Att jag sedan har en visdomstand som växer snett och kanske måste opereras ut under smärtsamma omständigheter om ett par år, DET är en helt annan femma..
..
..
INGA HÅÅÅÅL!
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer