fredag, 27 mars, 2009
3 kommentarer

Jag brukar sällan köpa Expressens bilaga ”Fredag” men igår slog jag till. Jag läser ju Elins blogg varje dag och tänkte att jag skulle spana in hennes tidningsjobb för en gångs skull. Jämförelsen med Aftonbladets glossiga måndagsbilaga ”Sofis Mode” är oundviklig och i denna fajt så vinner Sofi med hästlängder. Det är inget snack om saken.
Fredag känns billig, både fysiskt och innehållsmässigt. Det är skvaller så att det står mig upp i halsen, och till och med Elins modesidor känns bara narcissistiska och inte speciellt inspirerande. Jättesynd, för jag finner Elins blogg väldigt inspirerande.
Och den där mingelpinglan, vem är hon? Hon säger sig ha läst journalistik, men hon kan ju inte forma en intressant mening för att rädda sitt liv.
Nej, ”Fredag” åker i Sverkers soptunna. Jag håller med till glossiga Sofi istället.
Vilken läser ni helst?
Senaste kommentarer