En helg på byn

090327-nypan

Imorgon tar jag mitt charmigaste själv och Hyndan och drar till Nyköping för att hälsa på Soffis. Vi ska festa. Fjortisstyle. Köpa partytoppar och gå på bolaget (okej, över-20-fjortisstyle). Dricka vin och sminka oss. Ta partybussen in till stan. Gå på lokalhaken och skaka rumpa. Och flirta en hel massa.

Planen är ju att jag ska träffa min Prince Charming i Nypan. Stockholms dejtingklimat är pest, så nu ska ska jag leta grönare gräs i Nypan. Fast egentligen är det bara ett svepskäl för att få festa loss i en småstad. Det är som Lemon Bar. Fast på riktigt.

Så, nu återstår bara frågan; ska jag vara tjejsnygg eller killsnygg?

Pressfrulle för Dsquared!

Igår vankades det pressfrukost för Dsquareds nya solglasögonkollektion! Massa mumma där. Jag tycker det är lite kul att de använt Linda Evangelista och Naomi Campbell i sin kampanj. 90's revival liksom.

090325-pressfrukost-01

Li hittade ett par riktiga godingar!

090325-pressfrukost-02

Mumma!

090325-pressfrukost-03

Frida från Amelia klämmer lite på bågarna.

090325-pressfrukost-04

Magnus och Josefin från Chic byter bågar.

090325-pressfrukost-05

Gänget samlat runt frukostbordet.

Löningsoutfit

090325-outfit

Såhär såg jag ut igår innan huvudvärken slog till. Om jag hade den här spegeln (och det här ljuset.. och orkade göra mig så här snygg) hemma så skulle jag ta outfitbilder varje dag. Men den bor på NK. Och det kanske är lika bra.

Klänning från Kapp Ahl, kavaj från Urban Outfitters, stövlar från Ecco, Halsband från Gold Digger och NK.

En upptäckt

Jag har upptäckt Google Reader (tack Mia!). Haaalleluja. Visst, jag får inte helhetsbilden med layout och allting, men med tanke på att 90% av alla bloggar kör standardtemplates så gör det inget.

Dock har jag en uppmaning till bl.a. Veckorevyn, Blogg.se, Glamour och Metrobloggen – fixa så att man ser bilder i era RSS-flöden! Här försöker man bli Google-readare ända in i själen och så missar jag alla härliga bilder från Ebba, Jennie och Frida. Annoying.

Men oj så mycket tid jag fick över. Även fast jag numera läser många fler bloggar. Sparad tid är godistid. Eller nått.

Men vänta nu.. på alla bloggar från Veckorevyn utom Ebbas funkar bilder i RSS..hmm…

Vad är spam?

Jag tycker den här frågan som Lisa C tar upp i sin blogg. Vad anses vara kommentarsspam egentligen? Det är inte längre bara hundra rader webbadresser innehållande ”viagra” eller ”asiangirl”, nu anses även Åsa från Sumpan vara spammare när hon skriver ”Du är sååå braaa! Besök gärna min blogg på http://xxxx.blogspot.com”.

Och visst, Åsa har garanterat skickat den här kommentaren till alla bloggare med över 100 besökare om dagen, men hon har (förmodligen) gjort det manuellt och för att hon tror att det här är en blogg som kan ge trafik tillbaka till hennes egen blogg. Lite smickrande eller?

Jag tycker det är ytterst irriterande att läsa kommentarfält som är fulla av detta ”spam” när de inte är speciellt relevanta för vad inlägget till en början handlade om, men var går gränsen? Och säger dessa kommentarer något om bloggen i sig själv? Blir de en del av det ”redaktionella” innehållet? Eller är kommentarerna en bi-del som inte reflekterar tillbaka på bloggen och dess författare?

Godkänner ni ”spamkommentarer” och ser det som smicker (alternativt orkar inte bry er) eller deletar ni dem utan att blinka?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier