Fill her up

081227-vin

I Norrland är man generös med rödvinet.

Julafton

Min julafton i bilder.

021

Jag fick en julklapp av lillsyrran. Det var klänningen.

061

Sedan tittade vi på Kalle. Tomtarnas Verkstad rockar.

011

Sedan myste jag lite med syrran. Jag hade fixat hennes hår. Syns det?

051

Mitzi och Silver lärde känna varandra.
Sedan öppnade vi julklappar. Mamma fick kalender med bilder på familjen.

031

Sedan myste jag med mormor och morfar.

041

Sedan spelade vi kort. Och även fast jag fick en massa ess så förlorade jag.

Sedan såg jag och mamma Wallander. Det har jag ingen bild på. Men vi somnade ifrån den ändå så det var inte så mycket att se.

Årskrönika: Hollywood Style

081226-hollywood

Eftersom jag är en liten Hollywoodhora så er jag det som min plikt att avlägga en lista över årets höjdpunkter i La-La-Land.

Årets Comeback: Britney Spears. Hon har nått botten och är nu tillbaka på toppen igen. Och jag håller fortfarande alla tummar och tår för henne. Har ni inte sett ”For the record” än, gör det.

Årets Glam: Åh så många! Gwyneth Paltrow fick en ny stylist i julklapp förra året tror jag. Först anammade hon en het ny frippa och sedan slängde hon på sig en snygg outfit efter en annan. Natalie Portman får ett ärofyllt hederspris.

Årets Film: Sex and the City. Inte nödvändigtvis årets bästa film, men definitivt årets hype. Och jag red med på vågen, hög som ett hus!

Årets Förlust: Heath Ledger. Denne fantastiske skådespelare som vi förlorade alltför tidigt.

Årets Powercouple: Brangelina. Någon som har några invändningar?

Årets TV-serie: The Hills. Mer beroendeframkallande TV får man leta efter.

Årets mest (irriterande) perfekta: Victoria Beckham. Den människan är alltid piffad till tänderna. Alltid. Till och med på fotbollsplanen. Hur orkar människan?

Årets Breakup: Madonna och Guy. Det har redan blivit riktigt saftigt och kommer nog bli ännu härligare.

Årets Bröllop: Ellen och Portia. Fantastiskt vackert.

Årets idiot: Finns säkert många men Lisa Rinna får en hedersomnämning. Kolla in klippet.

Håller ni med eller vill ni ändra på något?

Peace out?

081226-peace

Jag har fått en förkärlek till V-tecknet på senare tid i festsammanhang. Jag vet inte riktigt vad jag vill förmedla med detta dock. V for Victory? Peace out? Eller vill jag bara visa upp mina abnormt sneda fingrar?

Vargtass?

Bisarrast igår på hemvändarfesten på Öviks stadshotell (i folkmun; Statt) – personen i baren som förmodligen titulerar sig bartender. Jag beställde en Cosmo och fick till svar ”Vi har inte tid att göra sånt, det måste skakas och sånt där!”. Det som erbjöds var grogg och andra häxblandningar. Så det blev vodka+red bull för min del. Ta seden dit man kommer?

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier