Imorse snoozade jag två gånger för mycket vilket innebar att jag lämnade sängens sköna värme exakt arton minuter senare än vanligt. Arton minuter som innebar att sminket blev minimalt och för att spara lite extra tid så tog jag bilen till jobbet. Vanligtvis tar det ca 15-20 minuter att gå till jobbet, med bil tar det 5, 10 kanske under morgonrushen. Just denna morgon, när jag självklart var sen, så hade vägverket bestämt sig för att det var en massa streck på vägen som behövde touchas upp med lite vitfärg. Vilket innebar att tiden i bilkön drogs ut med en extra fem minuter. I slutändan kunde jag lika gärna ha gått till jobbet. Fast det var rätt skönt med en varm bil istället för kalla, kalla luften utanför.

Idag är jag konstigt nog sådär fnittrigt nipprig och glad. Jag insåg att alla har precis samma åsikt som jag om 'diktatorn', ingen vågar bara säga något högt. Så vi föraktar unisont på avstånd. Funkar tills vidare.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

61. Sabina Decireé

Sabina Decireé är 24 år och började göra YouTube för fyra år sedan – och gjorde snabbt succé. Idag har hon över 125 000 följare och sedan 1,5 år sedan jobbar hon med YouTube på heltid. Sabinas dröm om att bli programledare blev alltså sann – dessutom…

RENOVERINGSVLOGG | Vardagsrummet är klart!

Vlogg: Vardagsrummet är klart!

ÄNTLIGEN är vardagsrummet klart! I den här vloggen får du följa med när vi gör en platsbyggd bokhylla (typ), jag får en ny soffa och

VLOGG: Jag har ADHD

För ett par veckor sedan berättade jag att jag nyligen fått en adhd-diagnos. I dagens vlogg får du följa med till Stockholm när jag gjorde