Testar (och trillar av) Stand Up Paddling

För ett par veckor skrev jag ett blogginlägg om saker jag ville göra i sommar men är för feg för att göra själv. Och nu, bara två veckor senare har jag betat av halva listan! Fantastiskt vad som händer när man bara ber universum jobba lite åt en. 🙏🏻 Fick paddla kanot (inte kajak men tillräckligt nära) förra helgen, har badat fyra gånger på tre dagar och så imorse fick jag paddla SUP!

Jag har ju haft Sara på besök ett par dagar och hon köpte en egen bräda härom dagen. Så imorse trotsade vi regnet och åkte upp till sjön och testade brädan!

Det är en uppblåsbar variant som hon köpte på Jula och så följde det med en paddel och en pump så den var väldigt smidig att både ta med sig samt pumpa upp och ur. Superbra!

Visst ser jag ut som ett fullblodsproffs!? Men skenet bedrar, satan vad svårt det var! Inte att stå på knä eller sitta på, men att STÅ upp var ett jävla projekt. Speciellt att komma på och av brädan, sjuuukt vilken utmaning för balansen.

Sara lyckades knäppa av en bild när jag är på väg i plurret för andra gången (första gången försökte jag ställa mig upp) och här borde jag egentligen bara kunnat hoppa i och ställa mig på botten för det var så grunt, men jag fastnade med foten i säkerhetsbandet (ironiskt nog) och snubblade och skrapade benet i grusbotten. AJ.

Så att jag ändå är sjukt pepp på att testa igen och kanske till och med skaffa en egen bräda, det är lite förvånande. Men väldigt härligt! Älskar när man får blodad tand på något. 😋

Vi kan väl minnas äventyret så här? Zen och chill och fullblodsproffs? Bra. 😇

0

Gillar du det här inlägget? Dela gärna!

Dela på facebook
Dela på Facebook
Dela på twitter
Dela på Twitter
Dela på linkedin
Dela på LinkedIn
Dela på pinterest
Dela på Pinterest

kommentarer

8 svar

  1. Varning för oombedda råd i min kommentar…
    Övning ger både blöthet och färdighet i denna sport 😂 Ett tips är att lägga i vid en brygga som har stolpar som sticker upp. Håll i en stolpe, sätt paddeln som stöd i mitten pä brädan. Kliv sen resolut på brädan med fötterna tätt ihop på mittlinjen. Flytta sen ut fötterna i små steg till höftbrett.
    Har paddlat två säsonger och jisses vilken bra träning för core!

      1. Glömde en viktig sak. Det är som att cykla, allt blir mindre vingligt om man har lite fart. Så om du ska ställa dig upp från knästående (och vice versa), paddla upp lite fart först.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

En tisdag-onsdag i London

Jag var ju till London ett par dagar förra veckan och tänkte vi skulle kika lite närmare på det. Jag anlände in till London ganska

Sex ställen jag syns och hörs just nu

I och med släppet av “Yrke: Influencer” så har jag ju blivit intervjuad lite här och där om boken!Nyhetsmorgon har ni ju redan sett och

Två bloggare kom till Kvaved

I tisdags kväll lagom till att solen började sänka sig över Kvaved kom Katarina och Helena till byn för att hälsa på i några dagar.