Igår fick jag en smak av det riktiga New York. Det där som New York-bor inte pratar jättehögt om för att undvika turistanstormningar och för att behålla den där sköna neighbourhoodkänslan. Som tur är var jag företagsam och grävde reda på Tristan på Couchsurfing, en kille som var mer än villig att släpa in löst folk som jag i den innersta cirkeln.

Tristan har bott i New York i sex år och tre år i sin lilla studio i East Village. Bara ett stenkast från hans lägenhet ligger Otto's Shrunken Head som, namnet till trots, inte har mycket att göra varken med Otto eller hans påstått krympta huvud. OSH är en härligt kitschig tiki-bar som vunnit priser i en sjöjungfruparad (!) och eftersom jag älskar kitsch kände jag mig så klart hemma direkt!

Med en $3 PBR-öl i handen slog vi oss ner för att kolla in bandet Susquehanna Industrial Tool & Die Co. (säg det fem gånger snabbt. Eller. En gång räcker) som spelade. Snacka om kärlek vid första tonen. Killarna spelade vad de kallar Hillbilly ”Ballads, boogies and blues”, som taget direkt ur ”Crybaby” och mellansnacken var något av det roligaste jag hört. Såld. Helt såld.

Efter bandet spelat klart var vi oförklarligt sugna på varmkorv och hamnade på ett ställe där vi fick oss en ”hot dog special”, två varmkorvar med ost på (de gillar sin ost amerikanarna) med sides av stekta bananer och blomkål. Och så ett glas vin till. Spännande. Där satt vi i en mindre evighet och pratade om film, tv-serier, musik, förhållanden och filosoferade generellt om livet. En himla bra, äkta, New York-kväll.

2 svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Idag faller löven

Kära dagbok, Idag är det måndag och jag har haft en tokmysig helg! Det har varit så soligt och fint men ändå krispig luft, precis

Allt som hände i maj

Maj var månaden som ALLT hände. Verkligen typ allt. Vi gick från vinter till sommar, jag fick fiber (!!!) och en massa annat som bara

GRATIS WEBINAR

Framtidssäkra din business!

5 steg till ett starkt personligt varumärke i sociala medier