Uteservering+regn=sant

Uteservering+regn=sant

Det börjar bli mörkt om kvällarna nu.

Ikväll har jag hälsat på i Jannicas finfina våning (ja, våning, hon har banne mig två våningar i sin lägenhet!), snyltat indisk mat och så passade vi på att göra oss av med Jannicas Spotify-oskuld. Sedan prommade vi till Snaps där vi satt och diskuterade livets vara och icke vara medan vi smuttade lite vin. Eller försökte i alla fall, genom den fruktansvärt dåliga (och höga) musiken. Vem tycker att pip-pip-dunk-dunk musik är bra när man ska sitta och prata? Pretentiösa DJ-idioter.

Oh well. Så började det spöregna, men vi hade superstora paraplyer över oss så vi blev bara småblöta. Istället blev jag pisseblöt när jag gick från bussen och hem, och detta trots paraply. Men jag är ganska glad ändå, för det var en trevlig kväll och jag älskar när det åskar och spöregnar på natten när det i övrigt är knäpptyst ute. Älskart.

090723-025

090723-019

090723-020

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Sov gott mormor. Hälsa morfar. 🧡

Sorg är en underlig sak. Den ligger liksom över allt som en dimma. Den är inte alltid förtvivlad och hjärtskärande utan, som i det här

102. Om att inse sitt eget värde med Johanna Berglund (Snickarglädjen)

Johanna Berglund, också känd som Snickarglädjen, är uppvuxen i byggdammet, med pappa som snickare bodde hon i ett konstant renoveringskaos. Något som gjorde att hon tänkte bo i lägenhet resten av livet. Istället hamnade i ett stort hus utanför Herrljun…