Digitalisera din kunskap

Den frågan jag fått flest gånger de senaste två veckorna är utan tvekan denna:

“Hur gör du dina webinar och kurser online?”

Det är en läskig tid just nu. Många av oss går igenom prövningar, både fysiskt men främst mentalt. Inget är som det ska. Kanske är du osäker på om du får behålla ditt jobb. Kanske kämpar din business för att överleva.

Jag vill hjälpa dig. Och jag ska göra mitt bästa för att dela med mig av min kunskap för att du ska kunna dela din.

Som du kanske vet så har jag sedan drygt ett år tillbaka en business som är till 90 procent onlinebaserad. De sista 10 procenten består av fysiska föreläsningar och rådgivning och dessa gör jag enbart på förfrågan, det är alltså ingenting jag själv säljer in till kunder.

Fördelarna med att ha en helt digital och onlinebaserad business är många och blir läskigt påtagliga i tider som dessa, då många av oss jobbar på distans på grund av läget i världen. Kanske är du en av dem som blivit kastad in i en akut situation som du behöver lösa på bästa sätt nu, gärna igår. Eller har Coronakrisen gett dig ett litet wakeup call kring att din business är väldigt sårbar och beroende av att du befinner dig på en fysisk plats, och det vill du råda bot på?

Så – varför bör du överväga att digitalisera din kunskap?

Först och främst – din kunskap är värdefull. Och inte bara på grund av den faktiska kunskapen – utan också för att det är DU som förmedlar den. För så här är det ju – allt finns online. Allt du kan tänkas vilja lära dig, den finns troligtvis på internet.

Vi betalar inte för information. Vi betalar för paketering och leverans av information.

Vi betalar alltså för att någon vi gillar och litar på – du för dina följare – ska kurera och berätta för oss vad vi behöver veta och sortera bort resten. Och så vill vi ha det levererat på ett sätt vi förstår, enkelt kan ta till oss och sedan kan implementera.

Så fastna inte att du inte kan tillräckligt eller att någon annan kanske är bättre än du i ett visst ämne. Det är inte viktigt. Det viktiga är att DU kan leverera på DITT sätt till DIN publik.

Varför ska jag digitalisera min kunskap?

Förutom det självklara svaret – platsoberoendet – så är mitt bästa och starkaste argument detta: skalbarheten.

Att något är skalbart betyder helt enkelt att du kan skapa EN produkt som du sedan kan sälja tusentals gånger. Ett exempel på sådant är en onlinekurs – eller en föreläsning.

Vem passar för att digitalisera sin kunskap?

De allra flesta som lär ut något kan digitalisera delar av sin business. Men det är så klart lättare för vissa och jag ska dra några exempel!

Föreläsare och utbildare

Många av mina vänner och kollegor jobbar som föreläsare och jag läser varje dag om inställda jobb och utebliven inkomst. Som tur är är detta en av de absolut bästa och enklaste sakerna att digitalisera!

Coacher

Min businesscoach och jag har alla våra möten över Skype. Det är otroligt smidigt och jag kan på det här sättet också spela in alla våra sessioner och gå tillbaka och lyssna på vad vi kommit fram till, om jag inte vill ta anteckningar. Ofta kommer jag till nya insikter när jag lyssnar i efterhand!

Yogalärare och PT

Att spela in träningspass – eller köra dem live med klienter – är ett perfekt sätt att digitalisera sin kunskap inom träning och hälsa. Ett väldigt bra komplement – eller i dessa tider, ersättning – till fysiska klasser.

Hur gör jag?

Jag är så SJUKT glad att jag tog steget till att helt digitalisera min business när jag gjorde det. Att helt ställa om för att kunna hjälpa fler samtidigt som jag själv kan bestämma hur och när jag jobbar? Det har förändrat allt.

Och nu förändras världen. Marknaden för onlinekurser bara växer och tro mig, du VILL vara med på det här tåget.

Jag ska inte hymla. Det är massor av jobb att skapa en kurs och lansera den. Och du vill ABSOLUT inte lägga en massa tid på att skapa en kurs som inte är en perfekt match för din publik och där du är i din business.

Bättre att göra det rätt. Men vi kommer dit. 🥳

Först?

Börja med det här quizzet från min vän Amy. Det tar mindre än två minuter och kommer hjälpa dig räkna ut vad du bör göra baserat på DINA mål, din publik och din business.

0

Gillar du det här inlägget? Dela gärna!

Dela på facebook
Dela på Facebook
Dela på twitter
Dela på Twitter
Dela på linkedin
Dela på LinkedIn
Dela på pinterest
Dela på Pinterest

kommentarer

Ett svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Du kanske också är sugen på att läsa:

Min helg i bilder

Hallå kompis! Hur mår du? Jag har precis kommit hem från ett träningspass med mamma och är tydligen en fena på det här med zumba?

Födelsedagsvlog: You are amazing!

Välkommen att fira med födelsedag med mig! Den mest brutala massage jag någonsin varit med om! Lunch & bitemoji Hänger hos frisören Middag med familjen

Vecka 47 | Internetdagarna och SNÖ!

Den här veckan har jag föreläst lite, smidit lite silver och haft lite ångest. Lite upp och lite ner alltså, hela livets smörgåsbord! Förra måndagen