Byebye
Jag gillar verkligen inte mig själv just nu. Den sista dosen disciplin jag hade har nu flugit sin kos. Jag önskar mig karaktär i julklapp.
Jag gillar verkligen inte mig själv just nu. Den sista dosen disciplin jag hade har nu flugit sin kos. Jag önskar mig karaktär i julklapp.
Det kom ett sms:
”Snart kommer min älskade syster hem 😀 <3”
Värme i hjärtat. Underbart.

Jag vill inte vara en blek kopia av någon annan. Jag vill vara jag helt och fullt ända ut i de omålade fingertopparna. Varför ska det vara så svårt?

Säg hej till Jonas. Han var varit här och hälsat på mig ikväll och ätit middag. Potatis- och kasslergratäng. Mums. Silver fick tag i en klyfta vitlök medan jag lagade mat. Om hon tuggade i sig den är oklart, hon speedar omkring ungefär som vanligt, vitlök eller inte.
Jonas har ikväll, förutom att hjälpt mig vidare reda ut mysteriet manligt och kvinnligt (fast jag vet inte om vi kom fram till så mycket, eller vad säger du?) introducerat mig för geniet som är ”Våga fråga” eller nått liknande. Ni vet den här tjänsten 118 118 har där man kan ställa vilken fråga man vill (ballsy av dem att ens våga lansera en sådan tjänst)?
Låt mig förklara. Silvers morrhår har vid ett tillfälle (som fortfarande är oklart) anammat något frissiga morrhår och något kortare ”ögonbryn”. Jag gissar att detta har med blockljusen på vardagsrumsbordet att göra. Så jag funderade om jag kunde frisera till dessa igen. Bad idea.
”Om man friserar en katts morrhår förorsakar man katten stort obehag eftersom de är nära sammankopplade med nervsystemet. Katten känner sig förvirrad och desorienterad eftersom håren då för ut fel signaler.”
Makes sense. Jag undrar bara – har de frågat katten eller hur kom de fram till detta? Jonas, kan du fråga 118 118 det?
Min bilstereo har fått spatt. Inte nog med att den under en längre tid stängt av och satt på sig själv (va konstigt det där blev då) lite som den velat, nu ändrar den även volym och byter kanal lite hipp som happ. Lätt uttråkad kanske?
Lite opera på P2? Visst, inga problem. Hårdrock på Bandit kanske? Sure. Bäst musik just nu? Brittan rocks.
Undra om garantin fortfarande gäller.
Välkommen!
Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!
På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.
Senaste kommentarer