Ett stövlettkap!

Min kollega Kim är gravid i åttonde månaden och stapplar omkring i dessa, något beundransvärt tycker jag. Jag fick prova dem och för att vara H&M-pjucks så var de förvånansvärt sköna, inte så plastiga som skor från H&M brukar vara. Riktigt snyggt med det turkosa fodret och guldig dragkedja. Ok, det är inga Whyred, men för 398 kr (-25% med härlig rabattkod) så är de ju ett riktigt kap!

Kattekattekattekatt

Är de inte bara så söta att man smälter?

Igår efter jobbet bar det av långt ut på landet, var ute på Ekerö och vinglade och försökte hitta gården där katterna för tillfället bor. Inte helt lätt, trots hjälp av hitta.se.

När jag klev innanför dörren kom en liten randig kattunge störtandes emot mig, tätt följt av syrran. Under hela tiden jag var där så kutade de omkring som dårar och lekte med varandra eller med mig, inte ett dugg blyga och otroligt lekfulla. Jag vet dock inte om jag gillar när mina ben används som klätterträd. Det gör ont. Får inhandla termobyxor.

Så ikväll ska jag hämta upp min nya familjemedlem. Och så ska vi mysa och leka hela helgen, bara hon och jag.

Jag tror att jag har ett namn klart, jag måste bara testa det lite på henne först.

New York Blueberry Cheesecake


Nu, middag och hembakad efterrätt med Sofia och bullmamman Jempa i Blackan. Not helping heffaklumpstatus. Men ack så mumma.

En vinröd kjol.

Det luktar konstigt i mitt kök. Det kan vara en hint till att det är dags att diska. Eller tömma soporna. Eller både och.

Idag är det premiär för en kjol som jag köpte på H&M för en mindre evighet sen men har inte haft på mig den tidigare. Lite silkig och slinkig och höstigt vinröd. Passar utmärkt med min fina sjal, också den från H&M.

Volangdrömmen

Haléns, släng dig i väggen, nu har jag hittat min blåsa (eller ”eleganta, böljande plagg”)!

Hade en blind date med söta Johanna (fast det visste jag inte innan för hon kapar ju alltid skallen på bilderna flickan) över en chai latte och i samma veva så passade vi på att raffsa igenom Top Shop och Beyond Retro på SOUK i desperat försök att hitta en back-up-klänning. Och jag insåg att jag faktiskt KAN ha både Top Shop-kläder OCH vintage. Och detta trots heffaklumptillstånd. Halleluja!

Tio minuter innan stängning snubblade jag över denna underbara klänning i det enorma vintagegettot. Kärlek vid första ögonkastet. Älskar volangen. Massa kärlek. Den är så fin där den hänger i min garderob. Så om inte Haléns verkligen överraskar så blir jag unik på VR Galan. Volangig och fin.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier