En tur i provrummet

Svängde förbi Lindex i vårt lilla centrum på vägen hem och snubblade bl.a. över den här capen. Jättefin men lite liten på mig, onesize funkar generellt inte på den här damen. Finns även att shoppa online.

Något jag däremot föll för var den här halsduken. Grått, svart och lila, en oslagbar kombination!

Jag tänkte prova en pennkjol och ett par kostymbyxor med men hejdade mig. Jag hade inte fått dem över låren i mitt uppsvullna heffaklumpstillstånd. En annan dag.

Heffa Heffa Klump Klump

Jag känner mig som en heffaklump. Men nu har jag köpt nytt batteri till min våg så imorrn ska jag stirra sanningen i vitögat. Eller.. nån dag när jag inte precis ska ha mens och känner mig som en svullen flodhäst. Man vet att det är dags när man inte ens kan dra in magen, jag börjar förstå hur min höggravida vän känner sig.

Snart mina vänner.. snart börjar mitt nya liv.

… ni hörde sarkasmen ända dit va?

Var är den vassa tungan?

Vad i min personlighet är det som gör att vissa människor känner att det är ok att vara nedlåtande mot mig? Som att jag inbjuder till översittarfasoner. Att slänga ur sig svidande kommentarer som gör att jag står där som en guldfisk och undrar ”var kom det där ifrån?”. Sådana kommentarer som, oavsett vad jag säger som svar så är det jag som förlorar.

Det gör mig så hederligt förbannad! Jag önskar att jag hade gåvan att ta fram den där vassa tungan när den behövs, för jag börjar bli riktigt less på det beteendet.

Om? Precis.

Mina jeans skär in så långt i min midja att jag vara väntar på blodutgjutelse och imploderande organ. Jävla muffins. Varför skulle jag gå och bli en muffinsmamma för? Och varför skulle jag gå och bli förkyld preciis när jag kommit igång med träningen? Och varför ska DansAerobicspasset vara inställt preciiis när jag bestämt mig för att jag ska börja igen efter förkylningen från helvetet?

Om inte om hade varit liksom. Då jävlar hade jag varit smal och fit. Och inte sockerberoende.

Tillhörighet

När jag satte mig ner för att skriva det här inlägget så snurrade ett ord i mitt huvud. Tillhörighet. Jag försöker dock fortfarande få klart för mig vad det är jag vill säga så bare with me.

Alla vill vi tillhöra något större än oss själva. Det må vara familj, en partner, religion, Stureplanskulten, what have you. I stort sett alla mina vänner har nu antingen pojkvän, barn eller både och. De få som inte har det är ute och festar varje helg. Och kvar står jag och vet inte vilket ben jag ska stå på. Som en klok kvinna sa till mig, jag är bra på att vara singel, men inte på att vara ensam. Jag är även rätt kass på att festa hela natten. Jag saknar att vara det där självklara sällskapet en lördagkväll, den där personen man ringer först när något roligt händer.

Jag är snart 30 år gammal och vet inte vilken min favoritfärg är. Jag vet inte om en film är bra innan jag fått medhåll. Jag undrar fortfarande om jag verkligen gillade Blonde eller om jag bara tyckte att det var ett utdraget dravel. Och gillar jag verkligen rutigt? Jag tycker så mycket samtidigt som jag är en kappvändare.

Jag är så beroende av vad andra tycker. Jag försöker avvänja mig, vid det här laget har jag fler vändor på rehab än Lindsay Lohan. Men när man har ett beteende som är 20 år gammalt inpräntat i ryggmärgen så görs det inte i en handvändning. Jag antar att man måste tillhöra sig själv innan man kan vara en självständig del i något större.

Var det nånting i det här inlägget som verkade vettigt? Min självrannsakan har en tendens att spåra ur.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier