Mulberry Mingel

Igår presenterade Mulberry höstkollektionen genom en VIP-kväll för Elles läsare. Det bjöds på vin och tilltugg i de flådiga lokalerna på Birger Jarlsgatan och där klämde jag och Petra på väskor, vackra klänningar och den nya skokollektionen av Jonathan Kelsey (de gröna hamnade direkt på önskelistan). Även här syntes höstens stora trendfärg fushia i stor utsträckning, bla på goodiebagen, en tygpåse med tryck av Mulberrys Maggie Bag. I tygpåsen låg även en jättefin kreditkortshållare i läder, lyxigt!

Peeptoen – att vara eller icke vara?

Provade dessa Louboutin-inspirerade skoletter igår på Zara, lagom höga och väldigt sköna. Det enda som höll mig tillbaka var peeptoen. Jag tycker det är supersnyggt på pumps och sandaler, men på skoletter på hösten i vårt avlånga, blötplaskiga land? Snyggt, visst. Praktiskt? Inte någonstans.

Vad tycker ni om peeptoen? Onödigt eller snyggt?

Peace från Petra

De har grymt goda Appletinis och Cosmos på Soap Bar. I övrigt skriker stället fjortisställe, med sin 80-talsbelysning och barbord. Känns väldigt HC (18-årsställe i Övik). Men som sagt, grymma drinkar trumfar inredning.

Jag var bara tvungen att visa upp de nya armbanden från Petras höstkollektion som hon hade på sig igår. De finns i olika färger och med peacemärken och hjärtan, så otroligt fina! Gullepetra gav mig ett (det kan hända att jag tiggde) med orange band och peacemärke och jag är så kär, så kär! Kostar 400 pix och finns att inhandla på bl.a. NK i Stockholm. Go get!

Koftträsket

Koftjakten fortsätter. Igår stod Lindex (igen) och Zara för koftutbudet. Den enorma koftan på Lindex med ännu enormare ärmar var mysig och mjuk, dock kanske lite väl enorm. Den från Zara var en blandning av kashmir och silke, och jag är ingen expert, men ska den verkligen klia då? Jag köper inte en kofta för 700 pix som kliar.

Det blev inget köp. Jag är vilse i koftträsket.

VR Blog Awards

Det känns lite som bekräftelse att min blogg håller måttet när jag blir inbjuden till Veckorevyns Blog Awards som går av stapeln nästa månad. Ett superkul initiativ av söta Ebba och co som håller gala för Sveriges bloggelit, som jag tydligen tillhör nu. Yey me! 🙂 Det ska bli jättekul att klä upp sig och mingla med en massa sköna bloggtjejer. Nu jämarns ska här glammas!

Vem är du? Ska du dit? Ska vi klinga glas och kramas lite?

Andra bloggar om: , , ,

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier