Drömskorna från Whyred


Bild lånad av Ebba.

Ebba har köpt mina skor. Jag provade dessa på Whyred i Brunogallerian för någon vecka sedan och blev helt kär. De perfekta höstskorna. Prislappen på runt 3000 pix var dock inte fullt lika tilltalande. Så jag får sucka suktande istället.

Börjar det märkas att jag saknar vettiga höstskor? Desperationen suger i magen.

Höga ambitioner

Ambitionen när jag klev upp runt tolv (kom inte isäng förrän 4) var hög. Frukost, långpromenad och brunch. Efter några rostade mackor, thé, Grey's Anatomy och lite Formel 1 har jag sänkt den något. Nu är jag nöjd om jag får ihop en vettig inköpslista (men den här grymma matbloggen som inspiration), tar mig iväg till ICA Maxi och svänger förbi återvinningen på vägen dit.

Men innan dess ska jag nog sova lite till. Bakfyllan kommer ikapp mig på eftermiddagen nuförtiden. Börjar jag bli gammal?

En sån där härlig kväll..

Jag är inte bortskämd med perfekta partykvällar, men igår hade jag en nästintill perfekt kväll. Jag och Jenny fnittrade och garvade hela kvällen medan vi drack drinkar först på Peppar, sedan hemma hos Håkan för att sedan dra in till Imperiet. Det enda som drog ner kvällen lite var bristen på dansgolv och när vi kom på att vi ville dansa så var det så sent att köerna hade dödat partymoodet. Så vi blev istället kvar på Imperiet till de stängde.

Av någon lustig anledning ritade Fredrik en björn på Jennys hand. Jag vet inte varför. Men visst är han söt med läppglans?

Party in Denial?

Nu ignorerar jag helt enkelt att jag är förkyld och möter upp med vänner och dricker drinkar istället. Klänning och armband från H&M, strumpor från Twilfit och skor från Steve Madden. Jag är faktiskt rätt nöjd med sminket idag, men det är ju helt hopplöst att fånga på bild. Oh well, you'll have to trust me on that one.

Trevlig lördagkväll!

Love and Other Disasters

Jag såg precis en halvmysig film, lagom sådär när man ligger ensam hemma en fredagkväll och snorar. Den heter ”Love and Other Disasters” och söta Brittany Murphy spelar huvudrollen. Hon är en rätt kass skådis, men det är något med henne som jag bara älskar. Lite quirky, småhes(het) röst och de där stooora ögonen som bara blir ännu större med hjälp av Audrey-Hepburn-eyeliner. Och så plutet. Inte glömma plutet.

Nu låter jag lite gay. Men jag skulle nog kunna vara lite gay en stund för hennes skull. Hon skulle kunna lära mig måla eyeliner.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier