Kick Off med sumobrottning

Åh så roligt det var igår! Kom till Rålambshovsparken lite smånervös, visste inte riktigt vad vi hade att vänta oss. Plockade upp resten av tjejerna vid boulebanan och när vi kom fram till vår lilla spot fanns det, förutom vin och snacks, en matta uppdukad tillsammans med två enorma sumodräkter. Så vi spenderade någon timme med att buffla på varandra så gott vi kunde i våra något utökade kroppshyddor. Och jag måste få skryta lite – jag vann faktiskt hela turneringen. Första priset bestod av ett kilo romerska bågar (jag är redan smått kräkfärdig) och, något impulsivt eftersom min frilla hade blivit mosad av den vackra sumohatten, ett superfin inbakad fläta av Nathalie. Åh, vad jag vill kunna göra sådana själv!

Efter allt sumobrottande var vi väl värda en brakmiddag på Josefina på Djurgården. Det var första gången jag var där och det var verkligen superfint, jag förstår att det är knökfullt på sommaren. Vi avnjöt en underbar tre-rätters middag och jag fick ett nytt favoritvin som jag självklart inte minns namnet på nu. Det blev ingen utgång, jag kände verkligen att träningsvärken var på ingång efter dansande och sumobrottande. Det är faktiskt skitjobbigt!

Uppdatera era bokmärken!

Om ni fortfarande kommer hit via domänerna MyShrinkSays.Net eller Scr3wed.Net, så råder jag er att byta era bokmärken till AbsolutGlam.Com, snart kommer det vara den enda fungerande domänen för bloggen.

Återkommer lite senare med historier om sumobrottning, inbakade flätor och en väldans massa romerska bågar.

Kicka outfit

Nu blir det kick-off! Ingen aning om jag klätt mig rätt, men det ligger en ”oöm” tröja och ett par pumps i väskan så vi får helt enkelt ta det som det kommer! Ciao!

En ny träningssäsong!

Har precis avklarat säsongens första träningspass på SATS Sickla. Jag måste dock tyvärr säga att DansAerobicsen inte är lika kul sedan Paola blev gravid och hoppade av passen. Istället har vi fått en ny Paola, och visst är hon bra, men det är inte samma sak. Pulsen, glädjen och tempot finns inte där. Det är svårt att sätta fingret på det, men något är det. Musiken är en stor bit, hon kör mkt dunka-dunka, jag vill ha musik jag känner igen, då orkar jag lägga in en växel till. Och koreografin är lite svår, man ska ner på golvet och kräla och riktigt så smidig är jag inte. Oh well, jag ska ge det några chanser till, förhoppningsvis så växer passet på mig.

Nu, banansmootie, senaste Chic, dusch och tvättstugan.

Freeeedaaaag!

Jag är bara glad att det är fredag. Och för att jag precis haft ett bra möte med min chef.

Så här glad är jag:

Jag är faktiskt glad. Inombords. I t-shirt från Indiska, kavaj från Gina Tricot, jeans från Lindex, halsband från GD och väskan är Prada.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier