Legends

Nu har jag äntligen börjat få upp lite saker på väggarna. Väggen ovanför skrivbordet har jag dubbat till min ”Legends Wall” med bilder på filmikoner som är speciella för mig. För tillfället pryds väggen av bilder på Audrey Hepburn, Meryl Streep, Marilyn Monroe och självklart – Julia Roberts. Bilden i mitten är programmet från Broadwaypjäsen ”Three Days of Rain” med Julias autograf som jag fick efter föreställningen i april 2006.

Sista rundan

Sitter nu här med en kopp the och kör kvällens runda. Ni vet, mailen, Facebook, bloggen, Aftonbladet. The usual. Nyligen hemkommen från en väldigt trevlig kväll med Cia som innefattade tapas på La Cucaracha och (förmodligen) sommarens sista glas rosé på Snaps uteservering.

Kvällen tog en något djupare vändning när hon berättade den otroligt hjärtskärande historien om när hennes mamma gick bort för fem år sedan, vilken fick mig att omedelbart skicka ett sms till min egen älskade mamma bara för säga att jag älskar henne. Det tog inte lång tid innan hon ringde mig och frågade vad som hänt (min bror trodde att jag skulle hoppa från en bro eller något). Betyder det att man inte säger det tillräckligt ofta? Jag försöker iaf. Jag älskar dig mamma.

Höstens stövelinköp?

Varje höst kryper den på mig, stövelpaniken. Klack, inte klack, skaft, inte skaft. Och det eviga problemet fotbolls(dans)vader. I år tror jag dock att jag hittat ett par som kan hålla vintern igenom (och inte nötas sönder i tån, som förra årets favvisar från Bianco). De kommer från Ecco och kostar 1500 pix. Lite i överkant, men det är ju faktiskt skinn och kommer förhoppningsvis hålla ett bra tag. Vad tycker vi?

Min nya dröm

Grekland är mitt nya drömresmål, inte helt utan inspiration självklart. Efter att först ha sett Mamma Mia och sedan idag The Sisterhood of the Traveling Pants (riktigt mysig chickflick) så är jag nu helt trollbunden av dessa underbara bergsbyar. Den sistnämnda är inspelad i Santorini, som tydligen är ett populärt resmål. Det ser ut som ett ställe där jag skulle kunna andas, hitta ett lugn, åtminstone en liten stund.

Någon som vill åka med?

Irri

De senaste veckorna har jag reklamerat i stort sett varenda trycksak vi gjort på jobbet. Finns det ingen stackars liten sate som faktiskt kan göra sitt jobb??

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier