Ring, ring!

Ett av mina loppisfynd, inhandlad på Erikshjälpen i Jönköping, var denna härliga retrotelefon för 20 pix. Jag har enbart hemtelefon eftersom att jag måste ha det för att kunna ha bredband, och den enda personen som har mitt hemtelefonnummer (den enda person jag känner som har hemtelefon) är min mamma. Så då gör det kanske inte så mycket att det inte går att ringa ut från den, bara in.

Lugn och ro

Helgen har spenderats i skogen (eller på landet, beroende på hur man ser det) mellan Borås och Jönköping hos pappsen. Idén om att ligga i en solstol och läsa hela helgen skrotades ganska snart tack vare vädrets makter, men vi fick iaf en grillkväll när jag kom ner på fredagen. Kotletter, grillspett, potatissallad och rödvin och jag var så nöjd så nöjd.

I övrigt så har det varit en väldigt lugn helg, utan stress och press. Några utflykter till Jönköping och Ulricehamn blev det (second hand-butiker och inredningsbutiker enbart, ser vi ett mönster?) men mycket tid spenderades nedsjunken i en jättestor skinnfåtölj framför OS, med en bok eller surfandes IKEA.se. Jag lämnade dock min egen dator hemma (kors i taket!) eftersom jag ville minimera tiden framför dumburken. Istället blev det mys med pappsen och Sandra, vovven som har gjort tiggande till en konst.

Känner mig faktiskt lite utvilad och harmonisk. Skönt.

Regn

Det regnar i Borås. Är vi förvånade?

080808

Jag kom precis på att idag är ju den mytomspunna dagen 080808. Egentligen är det väl inte mycket speciellt som händer idag, förutom femti-elva par som gifter sig och galna Stockholmare som har vattenkrig.

Jag firar med att åka till Borås och hälsa på pappa. Jag ska ta det lugnt för första gången den här sommaren. Aktivt slappande med bokläsande, mat och förhoppningsvis en glimt sol. Och kanske en och annan loppis. Och Village. Och Lager 157… Just, ta det lugnt var det visst.

Men först är det en massa lösa trådar som ska knytas ihop inför modeveckan nästa vecka. Vi ska stå med vårt märke på Modecentret och alla förberedelser är fortfarande inte klara. Så nu blir det jobbåjobb i ett gäng timmar och sedan tar jag Hyndan och drar söderut.

På mig idag har jag klänning från H&M, kavaj från Modström och ett superfint armband med stjärnor och lite bling som jag fick av Mia förra helgen.

Monki hjärta Ida

Jag gillar Monki. Jag gillar dem nog ännu mer nu när de ska samarbeta med Ida Sjöstedt på en kollektion vars ledord är svart, guld och spets. När den kommer ut i butik i oktober ska jag nog kosta på mig ett ovanligt besök in till city.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier