Cupcakes till lilla moi

Jag har bakat. Känner ni chocken skölja över er? Jag hittade ett recept hos ”Livet i Byn” och fick för mig att jag skulle göra Cupcakes. Plötsligt händer det.

Egentligen skulle jag vara sådär huslig för att jag skulle få besök men nu fick jag inget besök så då gjorde jag muffins till mig själv istället. Så nu ska jag frossa muffins och SATC. Härlig kombo.

Recept:

12 portioner
Normalstora formar, 12 st/plåt

3 ägg
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 krm salt
1 påse Geisha

Frosting:
200 g Philadelphiaost
1 burk Nutella

Dekoration:
1/2 Geisha på varje, snett skuren
Runt pralinströssel

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och häll i mjölken i det varma smöret. Häll detta över äggen och sockret. Blanda i mjöl, bakpulver och salt.

Använd en muffinsform (finns på Rusta för 39 kr) och sätt muffinsformar i. Detta för att cupcakes ska bli höga och fina och inte flyta ut. Muffinsformar att sätta i finns på Rusta (vita med små rosor på) för 10 kr en hel förpackning.

Innan du sätter in dem i ugnen bryt ner en Geisha-godis i varje form.

Grädda i 175°C i ca 20 min tills de ser lätt gyllenbruna ut i färgen. Låt svalna under bakduk eller frys in snabbt före glasering.

Rör ihop en hel burk Nutella med en ask Philadelphiaost. Rör så länge så du får en mjuk och smidig frosting. Bred på frostingen, gör de lätt toppiga.

Dela en Geisha snett och sätt på cupcaken, strö över pralinströssel.

Rexbo

Att en tv-bänk kan framkalla så mycket ågren var jag föga medveten om. Det blev ingen Ellos-bänk (kanske vid 70%?). När prislappen började klättra uppåt 2300 och jag såg mig själv ätandes nudlar resten av månaden så tog det emot. Så tv-bänksmysteriet fortsätter.

Däremot tror jag att jag hittat mitt nya sängbord! Jag tror bestämt att jag ska skippa det sedvanliga sängbordet och satsa på en bokhylla/stege, Rexbo från IKEA. jag tror det kan bli riktigt coolt! Sedan återstår en ny klädstol (den gamla blev datastol), nya ben och kuddar till sängen samt något på väggen. Det lutar åt en tavellist med lite foton på.

Surt Ellos-äpple

Äntligen hade jag bestämt mig för att beställa TV-bänken, knappar mig igenom Ellos och kommer till sidan där jag ska betala. Helt plötsligt ska jag betala 295:- i frakt, och detta om jag hämtar upp detta 100 kilos paket från DHL-terminalen i Västberga?? Om jag inte önskar kånka på denna kloss så får jag punga ut 490 pix för hemkörning på dagtid (typ 800 för kvällstid).

Men nu när jag tänker efter kostar hemkörning från IKEA 500 pix med. Happ. Bara bita i det sura äpplet då.

Att ta fettotjuren vid hornen

Sommarens dekadens har ledit till förfall av min, i våras, hyffsat uppshejpade kropp. Nu är dubbelhakan väldigt påtaglig och när man skulle kränga på sig jeansen igen när nu helt plötsligt hösten slog till, så var det inte riktigt lika skönt längre. Så nu måste jag börja mitt nya liv (igen, det var ett jävla tjatande).

GI, VV, VK eller sunt förnuft (ha!)? GI funkade ju utmärkt sist och det stora pluset är ju att man slipper räkna hela förbaskade tiden. Dock var den där rivstartsveckan den värsta i mannaminne. Kanske mjukstarta med att helt enkelt inte äta en massa skit och sedan rivstarta när motivationen visar sin närvaro?

Och sedan ska vi inte ens prata om att masa sig tillbaka till gymmet igen.

Förlåt alla ni som fortfarande semesterdekadensar, men jag behöver råd! Hur gör ni för att komma igång igen efter semestertiderna?

Vafalls?

Det började med att jag skulle se ett avsnitt medan jag åt. Det slutade med att jag satt fastklistrad framför resten av säsongen av ett otrooooligt spännande ”Bachelorette” fram till klockan halv två på natten, vilket resulterade i någon som kan liknas vid koma imorse.

Koman kan även skyllas på vädret. Blev det höst nu helt plötsligt? Vafalls?

On another note så är jag, som tidigare fastställts, på jakt efter en vit tv-bänk. Denna från Ellos är på rea och rätt så perfekt. Me likey.

Välkommen!

Jag heter Linda Hörnfeldt och hjälper soloföretagare och influencers att bygga personligt varumärke i sociala medier – och därmed sin business!

På min blogg kommer du få läsa om hur man jobbar som influencer, om entreprenörskap, plus size-mode och mitt liv på landet utanför Örnsköldsvik.

» Läs mer och kontakta mig här!

Sök

Poddar

Gratis guide!

Translate

Arkiv
Kategorier